۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
ماشین چینی صفر بخریم یا کره‌ای کارکرده؟

ماشین چینی صفر بخریم یا کره‌ای کارکرده؟

در دوره قبلی واردات خودرو، ماشین‌های کره‌ای پرتعداد و پرطرفداری وارد بازار کشورمان شدند که هنوز هم در نسخه‌های کارکرده بازار پررونقی دارند.

به گزارش بازار، در دوره قبلی واردات خودرو، ماشین‌های کره‌ای پرتعداد و پرطرفداری وارد بازار کشورمان شدند که هنوز هم در نسخه‌های کارکرده بازار پررونقی دارند. در حال حاضر قیمت این خودروهای کره‌ای کارکرده در محدوده نزدیک به برخی خودروهای چینی صفرکیلومتر قرار دارد و همین موضوع ناخودگاه بحث مقایسه ماشین چینی با کره‌ای را پیش می‌کشد.

به همین بهانه امروز می‌خواهیم در قالب یک مطلب مقایسه‌ای ببینیم از بین چینی صفر یا کره‌ای کارکرده کدام یک گزینه مناسب‌تری برای خرید هستند. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم در نهایت ماشین چینی بهتر است یا کره‌ای.

مقایسه ماشین چینی با کره‌ای کارکرده از نظر ظاهری

خودروسازان چینی و کره‌ای در یکی دو دهه اخیر نشان داده‌اند که برای طراحی محصولات خود اهمیت بالایی قائل هستند. این خودروسازان همیشه به‌روزترین ترندها را برای طراحی محصولات خود استفاده می‌کنند و اگر طراحی محصولات هم سن و سال آن‌ها را در نظر بگیریم، می‌توانیم نمره‌ای‌ تقریباً مساوی به هردو بدهیم.

اما طبیعی است که وقتی پای مقایسه خودرو چینی صفرکیلومتر با کره‌ای کارکرده به میان می‌آید؛ خودرو چینی به دلیل سن و سال کم‌تر، طراحی به‌روزتری دارد. البته خودروهای کره‌ای تولید چند سال پیش هم از نظر طراحی کماکان حرف‌هایی برای گفتن دارند و ظاهری متناسب را ارائه می‌دهند.

طراحی ماشین چینی

  

از این رو باید بگوییم اگر به بهره‌گیری از ترندهای روز از قبیل چراغ‌های عقب به‌هم پیوسته، مانیتورهای بزرگ داخل کابین و… در ظاهر خودرو خود علاقمند هستید؛ از بین کره ای کارکرده یا چینی صفر بهتر است محصول چینی را انتخاب کنید. اما اگر خیلی در قید و بند مد روز نیستید و تناسب ظاهری برایتان اهمیت بالاتری دارد، خودرو کره‌ای کارکرده هم از نظر ظاهری می‌تواند راضی‌تان کند.

مقایسه ماشین از نظر اعتبار برند و پرستیژ

هرچند شرکت‌های خودروسازی کره جنوبی قدمت چندان بالایی ندارند اما از این نظر کاملاً برتر از رقبای چینی خود هستند. در ضمن خودروهای کره‌ای چند دهه است که در بازار اکثر کشورهای توسعه یافته حضور پررنگی دارند. اما خودروسازان چینی هنوز در آغاز راه نفوذ به بازارهای مهم دنیا هستند.

اگرچه شرایط خاص بازار ایران در سال‌های اخیر باعث شده است تا خودروهای چینی حضور بسیار پررنگ‌تری نسبت به همتایان کره‌ای خود داشته باشند. اما کماکان برندهای کره‌ای در بین خریداران ایرانی اعتبار و خوش‌نامی به مراتب بالاتری دارند.

خودروهای کره‌ای

بنابراین اگر به اعتبار برند خودرویی که سوار می‌شوید اهمیت می‌دهید؛ دوراهی چینی صفر یا کره‌ای کارکرده برای شما به خودرو کره‌ای کارکرده ختم می‌شود.

مقایسه ماشین چینی با کره‌ای کارکرده از نظر فنی

خودروسازان چینی در سال‌های اخیر به استفاده از پیشرانه‌های کم حجم و مجهز به توربوشارژر روی آورده‌اند. این پیشرانه‌ها مزایایی مثل بازدهی بالا، مصرف سوخت مناسب و ارائه گشتاور در دورهای پایین دارند. اما در مقابل، حساسیت آن‌ها نسبت به کیفیت سوخت نسبتاً زیاد است و نیاز به مراقبت بالایی دارند.

مشخصات فنی خودروهای چینی

در مقابل، اکثر خودروهای کره‌ای دست دوم موجود در بازار کشور ما از پیشرانه‌های تنفس طبیعی نیرو می‌گیرند. این نوع پیشرانه شاید لذت رانندگی کم‌تری را نسبت به انواع توربو ارائه دهد اما از نظر استهلاک، حساسیت و سازگاری با بنزین موجود در کشور ما، دست بالاتر را دارد.

مشخصات فنی خودروهای کره‌ای

بنابراین اگر به شتاب‌گیری و لذت رانندگی اهمیت بالایی می‌دهید و در عین حال حوصله نگهداری از پیشرانه‌های توربو را دارید؛ دوراهی کره ای کارکرده یا چینی صفر برای شما به چینی صفر خواهد رسید. اما اگر استهلاک پایین‌تر و دوام فنی بیش‌تر در طول زمان را مدنظر دارید، خودرو کره‌ای کارکرده انتخاب معقول‌تری برایتان خواهد بود.

 مقایسه ماشین چینی با کره‌ای کارکرده از نظر آپشن

ارائه آپشن‌های زیاد نسبت به رده قیمتی، حربه‌ای بود که ابتدا خودروسازان کره‌ای برای مقابله با ژاپنی‌ها از آن استفاده کردند. با توجه به موفقیت آمیز بودن این حربه، بعدها چینی‌ها هم از آن در برابر خود کره‌ای‌ها بهره گرفتند.

به همین دلیل خودروسازان چینی در حال حاضر معمولاً کامل‌ترین آپشن‌های ممکن را نسبت به رقبای هم‌قیمت ارائه می‌کنند. هرچند خودروهای کره‌ای هم معمولاً آپشن‌های کامل و جذابی دارند اما این آپشن‌ها را در ازای قیمتی گران‌تر نسبت به رقبای چینی عرضه می‌کنند.

آپشن های خودروهای چینی

بنابراین اگر به دنبال آپشن‌های بیش‌تر و به‌روزتر هستید، دوراهی چینی صفر یا کره‌ای کارکرده برای شما به چینی صفر ختم خواهد شد. اما اگر دیدی بینابین به موضوع آپشن دارید، خودرو کره‌ای کارکرده هم می‌تواند برایتان راضی‌کننده باشد.

مقایسه از نظر خدمات پس از فروش و هزینه‌های نگهداری

با توجه به این‌که اکثر خودروهای چینی در داخل کشور مونتاژ می‌شوند و کره‌ای‌های هم‌رده با آن‌ها مربوط به دوره قبلی واردات خودرو هستند؛ از نظر گستردگی خدمات پس از فروش برتری با چینی‌ها خواهد بود.

خودرو کره‌ای کارکرده

اما در مقابل پیشرانه اکثر خودروهای کره‌ای کارکرده، پیچیدگی فنی کم‌تری نسبت به پیشرانه‌های به‌روز چینی‌ها دارد و تعمیرکاران بیش‌تری از عهده تعمیرات آن برمی‌آیند. از نظر فراوانی قطعات یدکی و قیمت این قطعات هم شرایط تقریباً برابر است و نمی‌توانیم هیچ کدام را برتر بدانیم.

بنابراین چینی صفر یا کره‌ای کارکرده در این قسمت از مقایسه شرایط برابری خواهند داشت.

کلام پایانی

همان‌طور که دیدیم، خودروهای چینی صفر یا کره‌ای کارکرده هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و این‌که ماشین کره‌ای بهتره یا چینی به دیدگاه و سلیقه شما وابسته خواهد بود.

اگر خودروی خود را برای مدت طولانی نگه نمی‌دارید و از سوارشدن به خودرویی با طراحی و آپشن‌های به‌روز لذت می‌برید؛ بهتر است گزینه چینی صفرکیلومتر را انتخاب کنید. ضمن این‌که در حال حاضر بسیاری از خودروهای چینی با شرایط اقساطی هم به فروش می‌رسند که می‌تواند برای بسیاری از خریداران یک مزیت محسوب شود.

اما اگر به دنبال خودرویی با اصالت و پرستیژ بالاتر هستید که برای مدتی نسبتاً طولانی آن را در اختیار داشته باشید، خودرو کره‌ای کارکرده گزینه‌ای معقول و منطقی خواهد بود.

منبع: https://www.hamrah-mechanic.com/ 

کد خبر: ۳۰۰٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha