۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
گیاهان دارویی در ۳۵۰۰ هکتار از مراتع استان سمنان کشت می شود
رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی سمنان خیر داد؛

گیاهان دارویی در ۳۵۰۰ هکتار از مراتع استان سمنان کشت می شود

سمنان- خالصی رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کشت گیاهان دارویی در سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان صورت می گیرد.

حسام الدین خالصی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه تعهد کشت گیاهان دارویی سالجاری در مراتع و عرصه های طبیعی این استان سه هزار و ۵۰۰ هکتار است، تاکید کرد: پاییز امسال دو هزار و ۵۰۰ هکتار گیاه دارویی باریجه و دو هزار و ۴۰۰ هکتار گیاهان مرتعی با هدف تقویت پوشش گیاهی و با مشارکت دامدارن ذینفع و نماینده های آنان کشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی باارزش باریجه سال گذشته با هدف بهبود و اصلاح مراتع از سطح مناطق مستعد استان سمنان جمع آوری شد.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه بیشترین پوشش گیاهی عرصه های طبیعی شهرستان آرادان گیاه باریجه است ادامه داد: بر این اساس ۸۰۰ هکتار کپه کاری باریجه انجام خواهد شد.

خالصی بیان کرد: ۸۰۰ گونه گیاه دارویی در استان سمنان شناسایی شده است که بیشتر این گونه‌ها قابلیت صنعتی شدن دارند، اما برداشت‌های غیراصولی از اصلی‌ترین مخاطراتی است که رویشگاه گیاهان دارویی را تهدید می‌کند.

کد خبر: ۳۰۰٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha