۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
قفل کودک لباسشویی ال جی؛ نحوه فعال و غیرفعال کردن آن

قفل کودک لباسشویی ال جی؛ نحوه فعال و غیرفعال کردن آن

، با فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی لمسی جدید یا قدیمی‌تان دیگر نگران سلامت فرزند و سالم ماندن لباسشویی خود نباشید!

به گزارش بازار، با فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی لمسی جدید یا قدیمی‌تان دیگر نگران سلامت فرزند و سالم ماندن لباسشویی خود نباشید! مراحل فعال کردن و غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی در مدل‌های مختلف آن با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در مدل‌های جدید دکمه Child Lock مخصوص فعال کردن یا غیرفعال کردن قفل کودک است؛ این درحالی‌است که لباسشویی‌های قدیمی ال جی این دکمه را ندارند و برای فعال کردن قفل کودک آن‌ها باید از دکمه‌های جایگزین استفاده کرد. در این مطلب مراحل گام‌به‌گام فعال و غیرفعال کردن قفل کودک را شرح داده‌ایم.

مراحل فعال کردن قفل کودک در لباسشویی ال جی

قفل کودک در واقع برای محافظت از دستگاه و حفظ سلامت کودکان تعبیه شده است. هنگامی‌که قفل کودک فعال شود همه دکمه‌ها به جز پاور غیرفعال خواهند شد تا هنگام روشن بودن لباسشویی با فشردن دکمه‌های لباسشویی توسط کودک، سلامت فرزندتان دچار آسیب نشود. هنگام فعال شدن قفل لباسشویی علامت قفل یا کد CL  در صفحه نمایش مشخص می‌شود.

بعضی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند نمایش کد CL یکی از ارورهای دستگاه است؛ در نتیجه برای تعمیر لباسشویی با متخصصان این حوزه تماس می‌گیرند، درصورتی‌که نیازی به انجام این کار نیست. در ادامه مراحل فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی ۸ کیلویی و سایر مدل‌های آن را برای شما شرح داده‌ایم.

اولین گام برای فعال کردن قفل کودک؛ روشن کردن و انتخاب برنامه شست‌وشو 

در ابتدا برای فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی ۹ کیلویی یا سایر مدل‌ها باید ماشین لباسشویی شما روشن باشد. در واقع امکان فعال کردن قفل کودک ال جی ۸ کیلویی و سایر مدل‌ها در لباسشویی خاموش وجود ندارد. پس از زدن دکمه استارت باید برنامه شست‌وشو موردنظرتان را انتخاب کنید. اگر هنگام انتخاب برنامه شست‌وشو با ارورهای ماشین لباسشویی ال جی مواجه شدید، باید با مرکز تعمیر لباسشویی تماس بگیرید؛ زیرا در این صورت امکان فعال کردن قفل کودک وجود ندارد.

گام دوم فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی؛ پیدا کردن دکمه قفل کودک

در مرحله بعدی باید دکمه Child Lock را برای فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی ۹ کیلویی روشن کنید. در برخی از مدل‌های لباسشویی ال جی این دکمه با شکلی شبیه قفل مشخص شده است. همچنین برای فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی ۷ کیلویی یا مدل‌های دیگر ممکن است باید از ترکیب فشار دادن دو دکمه Temp و Spin استفاده کنید.

برای فعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی ۷ کیلویی در برخی از مدل‌های دستگاه ال جی باید دکمه Spin  را با Option و یا دکمه Temp را با Rinse به مدت ۳ تا ۵ ثانیه  فشار دهید. در لباسشویی‌های قدیمی ال جی باشد دکمه Temp و Option را باهم فشار دهید و به مدت ۳ تا ۵ ثانیه نگه‌دارید. اگر مدل لباسشویی شما جدید باشد فقط با فشردن دکمه Child Lock قفل کودک ماشین لباسشویی فعال خواهد شد. 

مرحله سوم فعال کردن قفل کودک؛ نمایش کد CL روی پنل

در مرحله آخر اموزش قفل کودک لباسشویی ال جی نوبت به فعال شدن قفل کودک می‌رسد. با فشردن دکمه‌های گفته شده در مرحله قبل صدای بوق کوتاهی به گوش می‌رسد و نماد قفل یا کد CL روی نمایشگر لباسشویی ظاهر می‌شود. اگر پس از فشار دادن دکمه‌ها صدای بوق به گوش نرسید و قفل کودک فعال نشد باید برای علت‌یابی دفترچه راهنمای لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.

قفل کودک لباسشویی ال جی؛ نحوه فعال و غیرفعال کردن آن

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟

پس از فعال کردن قفل کودک لباسشویی و اتمام برنامه شست‌وشو برای‌تان سوال ایجاد می‌شود که «چگونه قفل کودک لباسشویی ال جی را غیر فعال کنیم» زیرا با فعال بودن قفل کودک امکان باز کردن در لباسشویی وجود ندارد. نحوه غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی در مدل‌های جدید و لمسی لباسشویی ال جی با مدل‌های قدیمی‌تر آن متفاوت خواهد بود که در ادامه مطلب به این موضوع‌ها پرداخته‌ایم.

نحوه غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی لمسی 

برای باز کردن قفل کودک در لباسشویی ال جی لمسی باید دکمه  Child Lock را که در قسمت چپ یا راست پل نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی است، پیدا کنید. سپس این دکمه را به مدت ۳ الی ۵ ثانیه فشار دهید و نگه‌دارید. در آخر با غیرفعال شدن قفل کودک، کد CL از روی پنل نمایشگر لباسشویی ال جی پاک خواهد شد.

قفل کودک مدل‌های قدیمی لباسشویی ال جی چگونه غیرفعال می‌شود؟

در مدل‌های قدیمی لباسشویی ال جی برخلاف مدل‌های جدید و لمسی دکمه Child Lock وجود ندارد. در این لباسشویی‌ها برای غیرفعال کردن قفل کودک باید دکمه Temp را به‌همراه دکمه Option  فشار دهید و ۳ الی ۵ ثانیه نگه‌دارید. به‌علاوه در برخی از مدل‌های قدیمی لباسشویی ال جی دکمه‌ای بین دکمه‌های Wash و Rinse قرار دارد که به دکمه قفل کودک شناخته می‌شود؛ بنابراین برای غیرفعال کردن قفل کودک در این لباسشویی‌ها به مدت چند ثانیه دست خود را روی این دکمه فشار دهید.

قفل کودک لباسشویی ال جی؛ نحوه فعال و غیرفعال کردن آن

نحوه فعال کردن قفل کودک را از دفترچه راهنمای لباسشویی بخوانید

در این مطلب به بررسی کامل نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی پرداختیم. همچنین در این مطلب گفتیم نحوه فعال کردن لباسشویی ال جی لمسی و جدید با مدل‌های قدیمی آن متفاوت است. چنانچه هنگام فعال یا غیرفعال کردن لباسشویی با ارورهایی مواجه شدید برای رفع این ارورها با مراکز معتبری مانند تعمیرآنلاین تماس بگیرید. 

تعمیر آنلاین همه قطعات لباسشویی را به‌صورت کاملا اورجینال با گارانتی ۶ ماهه بی قیدوشرط برای شما تعویض می‌کند. همچنین امکان ارسال قطعات کوچک لباسشویی با پیک مجموعه برای خریداران فراهم خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۰٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha