۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
بارش‌ها ۴۲ میلی‌متر در کشور افزایش داشته است

بارش‌ها ۴۲ میلی‌متر در کشور افزایش داشته است

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: میزان بارش‌های کشور در فاصله ۳۰ روز مانده به پایان سال زراعی به ۲۳۰ میلیمتر رسید.

به گزارش بازار،‌ احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناس با اشاره به بارش ۲۳۰ میلیمتر در کشور، اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که شرایط بارش کشور نرمال است و نسبت به سال گذشته ۴۲ میلی‌متر بارش بیشتری دریافت شده، با وجود اینکه میانگین پهنه‌ای بارش کشور نرمال است.

وی ادامه داد: اما حدود نیمی از استان‌ها با کم بارشی مواجه هستند که بیشترین کم بارشی با میزان ۱۰۶ میلی متر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است؛ همچنین استان‌های قزوین با کسری ۷۸.۵، گیلان ۷۷.۷، تهران ۶۶ و استان لرستان با ۵۰.۹ میلی متر در رده‌های بعدی استان‌های با بیشترین کم بارشی در سال آبی قرار دارند.

وظیفه تصریح کرد: به ترتیب استان‌های مازندران با افزایش ۶۷.۶ میلی متر، ایلام ۵۹، خوزستان ۵۰.۴ و اردبیل ۴۶.۹ در رده‌های بعدی بهترین دریافت کنندگان بارش کشور تا این لحظه از سال زراعی قرار دارند اما این در حالیست که گیلان با دریافت ۷۶۱.۴ میلی متر بارندگی، پر بارش‌ترین استان کشور و سمنان با دریافت ۷۲ میلی متر، کم بارش ترین استان کشور هستند.

وظیفه افزود: بارش کشور از ابتدای مردادماه امسال تا کنون در محدوده نرمال قرار داشته و عمده بارندگی‌ها مربوط به نواحی نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور بوده و طی هفته اخیر در مناطق شمالی و جنوب شرق بارش‌های خوبی داشتیم که سبب شده تا بارش یک هفته منتهی به صبح ۲۶ مرداد ماه در محدوده بیشتر از نرمال قرار گیرد.

کد خبر: ۳۰۰٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha