مطالبات و چشمداشت جامعه بزرگ اصناف از وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم
یادداشت رئیس اتاق اصناف ایران؛

مطالبات و چشمداشت جامعه بزرگ اصناف از وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم

مجتبی صفایی در یادداشتی به مطالبات جامعه بزرگ اصناف از وزیر صمت دولت چهاردهم پرداخته است که باهم می‌خوانیم.

بازار؛ مجتبی صفایی: عنایت ویژه مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد و نگاه مدبرانه ایشان پیرامون نامگذاری و انتخاب شعارهای اقتصادی طی سال‌های اخیر، از اهمیت موضوع اقتصاد و بازار برای تنظیم امور در کشور دلالت دارد و بیانگر آن است که رفع بسیاری از چالش‌ها در گرو حل مسائل اقتصادی است.

در این راستا اهتمام دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور محترم در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در جلب مشارکت عمومی مردم در حوزه‌های اقتصادی و همچنین صراحت کلام ایشان در پایان دادن به بنگاه‌داری دولتی و جایگزین کردن بخش خصوصی واقعی، افق روشنی پیش روی فعالان اقتصادی کشور ترسیم نموده است.

بر این اساس معرفی و انتخاب وزرای پیشنهادی دولت محترم برای سکانداری شئونات مختلف کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی با هدف دست‌یابی به اهداف ترسیم شده و اسناد بالادستی برای رسیدن به ساحل آرامش و امنیت اقتصادی، امری خطیر است که تنها به دست نخبگانی مجرب، دغدغه‌مند و آشنا به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی محقق خواهد شد.

در روزهایی که دولت و مجلس محترم در فرایند معرفی و تائید صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت قرار دارند، اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ اصناف کشور که با حدود ۴ میلیون واحد صنفی، یک پنجم تولید ناخالص داخلی و به عبارت دیگر گستره بزرگی از اقتصاد کشور را شامل می‌شود، لازم می‌دانم بار دیگر بر مطالبه به حق اصناف برای مشارکت کارشناسان، نخبگان و فعالان صنفی در تصمیم‌سازی‌های کلان اقتصادی و حضور موثر در حلقه‌های سیاستگذاری این عرصه تاکید نمایم.

امید بر آن دارم در امتداد اصول قانون اساسی به ویژه اصل ۴۴ و تاکید بر اجرای ماده ۲ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، زمینه‌های نقش‌آفرینی بیشتر اصناف در کانون‌های تصمیم‌گیری، جایگاهی ویژه در برنامه‌ها و نگاه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم داشته باشد.

بدون تردید ماحصل تعامل، هم‌افزایی و همگرایی مجلس با دولت محترم در تائید صلاحیت وزرای پیشنهادی به ویژه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، به شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور و به تبع آن ارتقا کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی مردم عزیز کشورمان منجر خواهد شد.

مجتبی صفایی
رئیس اتاق اصناف ایران

کد خبر: ۳۰۰٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha