۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
راهکار اندونزی برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی

راهکار اندونزی برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی

اندونزی قصد دارد با ترکیب بیشتر روغن پالم با دیزل، مصرف سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد.

به گزارش بازار، وزارت کشاورزی اندونزی اعلام کرد این کشور می‌خواهد ترکیب سوخت‌های زیستی مبتنی بر پالم با دیزل را به ۵۰ درصد افزایش دهد. ترکیب فعلی، ۳۵ درصد بوده و به B۳۵ معروف است و اندونزی قصد دارد سال آینده، آن را به B۴۰ گسترش دهد؛ البته به شرط اینکه آزمایش‌ها روی قطارها، کشتی‌ها و ماشین‌ آلات معدنی و کشاورزی، تا دسامبر به پایان برسد.

این وزارتخانه روز یکشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد اندونزی که بزرگترین تولیدکننده روغن پالم است، قصد دارد مطالعات اقتصادی و فنی، انجام آزمایش‌های جاده‌ای و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم را برای کاهش بیشتر وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی انجام دهد. این اقدام همچنین به این کشور آسیای جنوب شرقی کمک خواهد کرد کسری تجاری خود را کاهش دهد و درآمد کشاورزان را افزایش دهد.

طرح سوخت سبز اندونزی، ریسک کمبود روغن پالم را بالا برده و ممکن است با افزایش قیمت‌ها، به کشورهایی مانند هند که حدود ۶۰ درصد از روغن خوراکی مورد نیاز خود را وارد می‌کند، لطمه بزند. صادرات روغن پالم از سوی اندونزی، حدود سه درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و به ۳۲.۲ میلیون تن رسید.

مصرف داخلی در مجموع ۲۳.۲ میلیون تن بود، در حالی که ۱۰.۷ میلیون تن برای تولید سوخت‌های زیستی استفاده شد. تولید امسال به دلیل کهنسالی درختان و شرایط نامساعد جوی، تغییری نداشت.

وزارت کشاورزی اندونزی بدون توضیح بیشتر، اعلام کرد به دنبال تضمین روغن پالم برای سوخت‌های زیستی بدون ایجاد اختلال در استفاده از آن در مواد غذایی، صنایع محلی و صادرات خواهد بود. دولت با شرکت‌های خصوصی برای توسعه زمین‌های تخریب شده برای پرورش نخل برای بخش انرژی، همکاری می‌کند.

طرح ترکیب میزان بالاتری از سوخت زیستی، چالش‌هایی را برای تولیدکنندگان خودرو ایجاد می‌کند زیرا موتورهای وسایل نقلیه باید برای کار با سوخت‌های ترکیبی، اصلاح شوند و این امر، هزینه‌ها را برای تولیدکنندگان افزایش می‌دهد.

کشورهای متعدد در ابتکارات سوخت سبز خود با کندی پیش می‌روند. هند که نزدیک به ۹۰ درصد تقاضای نفت خود را وارد می‌کند، در حال حاضر حدود ۱۶ درصد اتانول را با بنزین مخلوط می‌کند و قصد دارد این نسبت را تا سال ۲۰۲۶، به ۲۰ درصد برساند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اندونزی در اهداف خود عقب مانده، اما سیاست سوخت زیستی این کشور قوی‌تر از کشورهایی مانند برزیل است که به دنبال افزایش ترکیب اتانول خود از ۲۷.۵ درصد، به ۳۰ درصد است.

کد خبر: ۳۰۰٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha