۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
یادمان مادران شهدا در شاهرود رونمایی شد
با حضور شهردار و اعضای شورای شهر؛

یادمان مادران شهدا در شاهرود رونمایی شد

شاهرود- مراسم رونمایی از المان مادران شهدا همزمان با ایام محرم با حضور مسئولان و جمعی از خانواده معزز شهدای شهرستان شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مراسم رونمایی از المان مادران شهدا در ممجموعه آبشار و جاده سلامتی شاهرود با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران و جمعی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس همزمان با ایام ماه محرم برگزار شد.

این یادمان با هدف گرامی داشت مقام مادران شهدای گرانقدر توسط شهرداری شاهرود ساخته و نصب شده است. هدف از این المان اما تقدیر از مقام مادران به خصوص مادران شهدا که اسوه های ایثار هستند، بیان شده است.

شهردار شاهرود در این مراسم ضمن بیان اینکه المان مادر شهید به طول ۱۱ متر و عمق پنج و نیم متر با متریال بتن پلیمری ساخته شده است، تاکید کرد: این سازه به لحاظ استقامت نیز توان تحمل خوبی را دارد.

محسن احمدی با بیان اینکه ادای دین و تقدیر از مادران و خانواده شهدا هدف این طرح است، تاکید کرد: الگوبرداری از مکتب امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) ویژگی بارز مادران شهدا ست.

وی با بیان اینکه شهرداری شاهرود همواره اجرای طرح هایی از این دست با هدف گرامی داشت فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام بوده است، گفت: سال ها است که نصب تمثال شهدا در محله های مختلف و معابر اصلی شهر، صورت می گیرد.

شهردار شاهرود ازاستقبال مردم از این دست طرح ها خبر داد و گفت: قراردادن تصاویر شهدا در چهار راه‌ها و خیابان‌ها و معابر اصلی و همچنین تقاطع‌ها و یادآوری شهدای محلات از جمله اقداماتی است که مورد اقبال خوب مردم هم قرار گرفته است.

احمدی با بیان اینکه تلاش داریم که منطقه ورودی شهدای گمنام شاهرود را به گذر فرهنگی بدل کنیم، بیان کرد: موکب بزرگی نیز در این منطقه برای خدمت رسانی به مردم بنا شده است.

وی با بیان اینکه المان مادران شهدا در واقع در بالای این گذر فرهنگی قرار گرفته است، ابراز کرد: این کار فرهنگی در گذر فرهنگی شاهرود و در امتداد کارهای ارزشی انجام شده است.

کد خبر: ۳۰۰٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha