۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
خروج ۲ میلیون و ۵۵ هزار زائر از مرزهای اربعینی کشور

خروج ۲ میلیون و ۵۵ هزار زائر از مرزهای اربعینی کشور

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام‌کرد: از آغاز سفرهای اربعین حسینی تا پایان دیروز (شنبه، ۲۷ مرداد) ۲ میلیون و ۵۵ هزار و ۳۹۶ زائر از مرزهای اربعینی وارد کشور عراق شده اند.

به گزارش بازار، از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور، از مجموع زائرانی که تا پایان روز شنبه (۲۷ مرداد) از پنج مرز اربعینی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی و تمرچین وارد عراق شده‌اند، ۹۴ درصد زائران ایرانی و ۶ درصد نیز زائران غیرایرانی بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، پایانه مرزی مهران با انتقال ۵۲ درصد زائران ایرانی همچنان انتخاب نخست مردم برای خروج از کشور است و پس از آن، مرزهای شلمچه با ۲۵ درصد، خسروی با ۱۴ درصد، چذابه با هفت درصد، تمرچین و باشماق هر کدام با یک درصد مرزهای مبادی سفر هستند.

این گزارش حاکی است، مرز شلمچه با سهم ۳۹ درصدی اولویت نخست زائران غیر ایرانی برای ورود به عراق است و مرزهای مهران با ۲۳ درصد، تمرچین با ۱۳ درصد، باشماق با ۱۱ درصد، چذابه با ۱۰ درصد و خسروی نیز با چهار درصد دیگر مرزهای منتخب زائران غیرایرانی برای خروج از کشورمان بوده‌اند.

تا پایان روز گذشته ۶۱۴ هزار و ۹۹۰ زائر ایرانی و غیرایرانی در مسیر بازگشت از مرزهای اربعینی وارد کشورمان شده‌اند که از این تعداد ۹۱ درصد زائران ایرانی و ۹ درصد نیز غیرایرانی بوده‌اند.

بر پایه این گزارش، ۵۰ درصد زائران ایرانی مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده‌اند و مرزهای شلمچه با ۲۹ درصد، خسروی با ۹ درصد، چذابه با هشت درصد و باشماق و تمرچین هر کدام با ۲ درصد پذیرای زائران برای ورود به کشور بوده‌اند.

زائران غیرایرانی نیز در مسیرهای بازگشت از عراق به ترتیب مرزهای شلمچه، باشماق، تمرچین، مهران، چذابه و خسروی را برای ورود به خاک ایران برگزیده‌اند.

از ابتدای اجرای طرح اربعین از روز ۱۶ مرداد تا روز شنبه (۲۷ مرداد)، تقاضای زائران برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مسیرهای رفت‌وبرگشت ۲۰ درصد بوده و ۵۴۶ هزار و ۱۵۵ زائر از طریق ۲۷ هزار و ۵۸۸ سفر جابه‌جا شده‌اند.

بر اساس این گزارش، استان‌های تهران، اصفهان، قم و فارس به ترتیب بیشترین سهم را اعزام زائران در بین استان‌های کشور داشته‌اند.

بین مرزهای اربعینی ۶۱ درصد زائران از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مرز مهران منتقل شده و پس از آن مرزهای شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر: ۳۰۰٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha