۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
پوکت یا بانکوک کدام یک را باید در تور تایلند ۲۰۲۴ بازدید کنید؟

پوکت یا بانکوک کدام یک را باید در تور تایلند ۲۰۲۴ بازدید کنید؟

دلیل این امر تفاوت اساسی آنهاست. در حالی که بانکوک یک مقصد استثنایی برای استراحت در شهر است، تور پوکت تماماً در مورد سواحل و آرامش است.

به گزارش بازار، دلیل این امر تفاوت اساسی آنهاست. در حالی که بانکوک یک مقصد استثنایی برای استراحت در شهر است، تور پوکت تماماً در مورد سواحل و آرامش است که جنبه های بسیار متفاوتی از تجربه سفر به تور تایلند را منعکس می کند.اگر فقط می توانید از یکی بازدید کنید، علایق و ترجیحات خود را در نظر بگیرید. آیا از جاذبه های تاریخی، غذاهای منحصر به فرد، هنر و فرهنگ و سواحل یا خرید قدردانی می کنید؟ در این صورت، تور بانکوک انتخاب بهتری خواهد بود.برای کسانی که به دنبال دریا، آفتاب و فضایی آرام با کمی ماجراجویی هستند، تور ارزان پوکت مقصد ایده آلی خواهد بود.

پوکت یا بانکوک: کدام بهتر است؟

مقایسه پوکت و بانکوک لزوماً ساده نیست زیرا آنها بسیار متفاوت هستند. یکی یک کلان شهر گسترده است، در حالی که دیگری یک مقصد ساحلی است.

بانکوک به عنوان پایتخت، زندگی شبانه پر جنب و جوش، لذت های بی پایان خوراکی، تجربیات فرهنگی متعدد و فرصت های خرید بی نظیر را ارائه می دهد. همچنین دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی گسترده است که حرکت در شهر را نسبتاً آسان می کند.

در مقابل، پوکت یک جزیره بزرگ که پر از شهرهای تفریحی متعددی است که به سواحل زیبا دسترسی دارند. این مقصد برای استراحت، لذت بردن از غذاخوری های آرام و تفریحات شبانه و لذت بردن از فعالیت های خارج از منزل مانند غواصی ایده آل است.

در نهایت، انتخاب شما به آنچه می خواهید از سفر خود به دست آورید بستگی دارد. آیا به دنبال غوطه ور شدن در یک شهر پر جنب و جوش هستید یا یک فرار ساحلی را برای دو هفته متصور هستید؟ 

شخصاً معتقدم که ارزش دیدن هر دو را دارد زیرا آنها تجربیات کاملاً متفاوتی از تور ارزان تایلند ارائه می دهند. شما می توانید آنها را با گذراندن دو تا سه روز در بانکوک قبل یا بعد از اقامت در پوکت ترکیب کنید.

  • بانکوک و پوکت: نوع مقصد

بانکوک یک کلان شهر شلوغ و پایتخت تایلند است . این ترکیبی دیوانه‌کننده از آسمان‌خراش‌های مدرن، معابد سنتی، مراکز خرید پر زرق و برق، و شهرک‌های حلبی است. بانکوک آشفته و گسترده است و برخی از بازدیدکنندگان می توانند آن را طاقت فرسا ببینند.

با این حال، این شهر همچنین خانه برخی از نمادین ترین مکان های تاریخی تایلند، زندگی شبانه پر جنب و جوش و صحنه های فرهنگی است. بانکوک همچنین به دلیل ارائه غذاهای خیابانی منحصر به فرد خود که هرگز از لذت بردن از غذاخوری ها متوقف نمی شود، شناخته شده است.

از سوی دیگر، پوکت، بزرگترین جزیره تایلند است که به خاطر سواحل دیدنی، مناظر سرسبز، فضایی آرام، و تفریحگاه های فراوان معروف است. به عبارت دیگر، پوکت برای کسانی که به دنبال تعطیلات آرام هستند بسیار مناسب است.

اگر دوست دارید یک شهر شلوغ را تجربه کنید، پس منطقی است که از بانکوک دیدن کنید. اگرچه پوکت یک شهر جذاب به نام شهر پوکت دارد، اما چیزی در مقیاس پایتخت تایلند ارائه نمی دهد.

پوکت یا بانکوک کدام یک را باید در تور تایلند ۲۰۲۴ بازدید کنید؟

  • آب و هوا و بهترین زمان برای رفتن

بهترین زمان برای بازدید از بانکوک یا پوکت و به طور کلی تایلند بین نوامبر و فوریه است. این فصل «خنک» تایلند است ، زمانی که میانگین دما در حدود ۲۸ درجه سانتیگراد با بارندگی و رطوبت کم است.

سطح گرما در این دوره نه تنها برای استراحت در ساحل بلکه برای گشت و گذار و انجام فعالیت های فعال مانند پیاده روی نیز راحت است. جای تعجب نیست که این زمان شلوغ ترین و گران ترین زمان برای بازدید از هر دو مقصد است.

من متوجه شده ام که اواخر دسامبر در پوکت و بانکوک شلوغ ترین است، زیرا این همزمان با تعطیلات جشن در بسیاری از نقاط جهان است. قیمت‌های پرواز و اقامت در این زمان ممکن است سر به فلک بکشد.

به لطف نسیم دریا، بودن در کنار ساحل پوکت در این مدت همچنان باید لذت بخش باشد. با این حال، برخی ممکن است گرمای بیش از حد را در جنگل شهری بانکوک بیابند.

ژوئن تا اکتبر فصل بارانی در تایلند است و قیمت های اقامتی به طرز خوشایندی پایین تر است. به طور کلی، باران کوتاه و شدید است، اغلب در بعد از ظهر رخ می دهد.

  • دسترسی

هر دو پوکت و بانکوک دارای فرودگاه های بین المللی هستند که آنها را گزینه های مناسبی برای سفر مستقیم می کند. اگر در سفر بعدی خود فقط می توانید از یکی از آنها دیدن کنید، این بدان معناست که نیازی به سازماندهی پروازهای اضافی در داخل تایلند ندارید .

بانکوک دارای دو فرودگاه بین المللی به نام های فرودگاه سووارنابومی (BKK) و فرودگاه دون موئانگ (DMK) است. اولی بزرگتر است، اما اگر از یک خط هوایی ارزان قیمت از مقصد دیگری در آسیای جنوب شرقی استفاده می کنید، ممکن است خود را در دومی بیابید.

فرودگاه بین المللی پوکت از کشورهای دوردست خلیج فارس و اروپا پروازهایی دریافت می کند که یکی از دلایل محبوبیت این جزیره برای تعطیلات کلاسیک دو هفته ای ساحلی است.

  • پوکت یا بانکوک: غذا

به طور کلی، تایلند به خاطر غذاهای متنوع خود که پر از رنگ، طعم و ادویه است، مشهور است. چه به پوکت و چه بانکوک سفر کنید، در هر مقصدی از غذاهای خوشمزه لذت خواهید برد.

با این وجود، از بین این دو، بانکوک به عنوان یک بهشت ​​غذا در نظر گرفته می شود ، به ویژه برای غذاهای خیابانی حماسی اش شناخته شده است. غذاخوری ها از مناطق محبوب غذاهای خیابانی مانند محله چینی ها و سوخومویت ۳۸، در میان بسیاری دیگر، خوشحال خواهند شد.

بانکوک در کنار غذاهای خیابانی خود، تجربیات دیگر غذاخوری را نیز تجربه کرده است. سالن های غذاخوری آن در مراکز خریدی مانند Siam Paragon هم در بین مردم محلی و هم در بین گردشگران محبوب است و غذاهای خوشمزه محلی و بین المللی سرو می کند.

نگران نباشید، پوکت نیز لذت های آشپزی خود را ارائه می دهد. اکثر شهرهای تفریحی یک بازار شبانه دارند که در آن می توانید غذاهای خیابانی تایلندی را امتحان کنید. همچنین توصیه می کنم برای برخی از بهترین غذاهای جزیره به شهر پوکت بروید.

پوکت یا بانکوک کدام یک را باید در تور تایلند ۲۰۲۴ بازدید کنید؟

  • گزینه های اسکان

بانکوک خانه بسیاری از هتل های شهری است که اغلب بخشی از زنجیره های بین المللی هستند که در بلندمرتبه ها واقع شده اند. اقامت در طبقات بالاتر می تواند بسیار سرگرم کننده باشد، زیرا ممکن است از مناظر عالی از منظره شهر لذت ببرید.

در مقابل، پوکت به طور قابل توجهی ارتفاعات کمتری را ارائه می دهد اما تنوع زیادی از استراحتگاه های ساحلی دارد . در حالی که بسیاری از زنجیره‌های بین‌المللی مانند ماریوت و آکور را می‌بینید، تعداد زیادی هتل کوچک مستقل و به سبک استراحتگاه نیز وجود دارد. 

  • حمل و نقل در پوکت و بانکوک

این شهر دارای شبکه ای از قطارها، هم بر روی زمین و هم زیرزمینی، اتوبوس و کشتی است. اگرچه بدون نقص نیست، این سیستم دسترسی نسبتاً آسانی به تمام جاذبه‌ها و محله‌های محبوب را امکان‌پذیر می‌سازد. 

در مقابل، سیستم حمل و نقل پوکت بسیار محدودتر است. «اتوبوس‌های» محلی وجود دارند که استراحتگاه‌های ساحلی محبوب و شهر پوکت را به هم متصل می‌کنند. اینها بدون برنامه زمانبندی ثابت عمل می کنند، با توقف هایی که بر اساس درخواست مسافران تعیین می شود.

  • فعالیت ها و تورها

بانکوک به خاطر تجربیات فرهنگی، مکان‌های تاریخی و لذت‌های خوراکی شهرت دارد. گزینه های محبوب تور شامل بازدید از جاذبه های نمادین مانند کاخ بزرگ و وات فو، سفرهای یک روزه به بازارهای شناور و پایتخت باستانی آیوتایا، و همچنین تورهای غذای خیابانی است.

پوکت حول محور زیبایی طبیعی خیره‌کننده آن است. گزینه‌ها شامل سفرهای جزیره است که شامل توقف در سواحل خیره‌کننده و فرصت‌هایی برای غواصی، بازدید از پناهگاه‌های فیل‌ها، و فعالیت‌های ماجراجویی مانند کایاک سواری و تورهای ATV است.

  • خرید در بانکوک و پوکت

این مقوله دیگری است که بانکوک در آن پیشتاز است. این شهر دارای انبوهی از مراکز خرید است که همه چیز را از مارک های بین المللی مقرون به صرفه گرفته تا تجهیزات طراحی، بازارهای سنتی، از جمله انواع شناور، و همه چیز را می فروشند.

بانکوک خانه بازار آخر هفته چاتوچاک است که بزرگترین بازار تایلند است. در آنجا می‌توانید تقریباً هر چیزی را زیر نور خورشید پیدا کنید.

مراکز خرید در بانکوک نقش مهمی در زندگی اجتماعی مردم محلی ایفا می کنند زیرا دسترسی به فضاهای دارای تهویه مطبوع را فراهم می کنند. متوجه خواهید شد که این مراکز خرید اغلب دارای فودکورت عالی، سینما، و میزبان فعالیت های اجتماعی هستند.

پیشنهادات خرید پوکت به طور قابل توجهی کوچکتر از بانکوک است، اما اگر به دنبال سوغاتی، لباس یا صرفاً چیزی برای مرور هستید، هنوز چند مکان وجود دارد که ارزش بازدید را دارد.

یکی از مراکز خرید اصلی جزیره سنترال فستیوال پوکت است که در حومه شهر پوکت واقع شده است. این مجموعه ترکیبی از مارک های بین المللی مقرون به صرفه و سطح بالا و همچنین بازار تایلندی را ارائه می دهد که محصولات صنعتگران محلی را به فروش می رساند.

  • طبیعت و حیات وحش

پوکت از این نظر برتر است و دارای سواحل خیره کننده، مناظر طبیعی و زندگی دریایی پر جنب و جوش است.

باید اذعان کرد که محیط طبیعی پوکت به دلیل توسعه بیش از حد شدید ناشی از سطوح بالای گردشگری آسیب دیده است. با این وجود، هنوز مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانید بخش دست‌نخورده‌تر پوکت را ببینید.

تنها قسمت شلوغ ساحل در انتهای جنوبی و نزدیک فرودگاه پوکت است. این یک مکان محبوب برای دیدن هواپیما و سلفی است. با این حال، در شمال، به میزان قابل توجهی با افراد کمتری روبرو خواهید شد.

در بانکوک، ارتباط با طبیعت مستلزم سفر به خارج از شهر است. با این حال، اگر به دنبال استراحت از چشم انداز شهری هستید، پایتخت دارای فضاهای سبز عالی است.

  • اسپا و سلامتی

تایلند به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصدی برای تجربه‌های آبگرم و سلامتی در سطح جهانی است که در پوکت و بانکوک در دسترس است.

این کشور دارای سنت‌های باستانی سلامتی مانند ماساژ تایلندی است که می‌توانید در هر نقطه توریستی محبوب در پوکت و بانکوک پیدا کنید. سالن های ماساژ سنتی ممکن است چندان شیک نباشند، اما تجربه فوق العاده و کاملا مقرون به صرفه است.

همچنین مراکز اسپا و سلامتی پیشرفته ای وجود دارد که سنت را با علم مدرن در مراقبت از پوست ترکیب می کند تا بهترین نتایج را به دست آورد. آنها معمولا در داخل هتل ها و استراحتگاه ها قرار دارند و با قیمت تندتری عرضه می شوند.

اگر به دنبال چیزی بین یک سالن ماساژ در کنار خیابان و یک اسپای هتل گران قیمت هستید، می‌توانم زنجیره‌ای از اسپاهای روزانه به نام Let's Relax را توصیه کنم .

  • سطوح جمعیت

پوکت و بانکوک هر دو مقصدهایی هستند که بسیار در مسیر مورد استفاده قرار می گیرند. به لطف ارتباط و محبوبیت آنها، آنها شاهد هجوم گردشگران زیادی هستند، به ویژه در فصل پرآب بین نوامبر و مارس. این چیزی است که ممکن است فقط لازم باشد آن را بپذیرید.

در بانکوک، احتمالاً در مکان‌هایی مانند کاخ بزرگ و غرفه بودای طلایی در Wat Pho با جمعیت زیادی روبرو خواهید شد. برای جلوگیری از شلوغی، ممکن است لازم باشد صبح زود، به محض باز شدن، از این سایت ها بازدید کنید. 

بازارهای شناور پرطرفدار و مناطق غذاهای خیابانی، مانند جاده یاووارات در محله چینی‌ها نیز بسیار شلوغ می‌شوند. باز هم، اگر می‌خواهید از این مکان‌های خاص بازدید کنید، باید بپذیرید که افراد دیگری نیز به دنبال همین تجربه هستند.

در پوکت، ازدحام جمعیت به طور نابرابر پخش می شود. در حالی که ساحل و مرکز شهر پاتونگ می تواند بسیار شلوغ شود، هنوز مکان های زیادی وجود دارد که بسیار ساکت تر هستند.

قبلاً به Mai Khao اشاره کرده‌ام، اما مکان‌هایی مانند کیپ پانوا نیز وجود دارد که تنها تعداد انگشت شماری از استراحتگاه‌ها و یک رستوران کوچک را خواهید دید. این مکان به طور کلی یک مکان آرام تر و عاری از جمعیت توریستی است.

گزینه دیگر برای جلوگیری از شلوغی، سفر در فصل کم بین ژوئن و اکتبر است. آب و هوا غیرقابل پیش بینی تر است، اما بازدیدکنندگان کمتری دارند و قیمت اقامت نیز بسیار دلپذیرتر است.

  • بانکوک

در بانکوک، اگر در نزدیکی جاذبه‌های محبوب مانند کاخ بزرگ هستید، ممکن است یکی از افراد محلی به شما نزدیک شود و با شما گفتگوی دوستانه برقرار کند. سپس به شما اطلاع می دهد که جاذبه انتخابی شما به دلیل جشنواره، کار ساختمانی یا چیز دیگری بسته شده است.

او به ارائه یک تور جایگزین ادامه می دهد، که شما را به یک فروشگاه سوغات یا جواهرات می برد که در آنجا «راهنما» شما از خریدها پورسانت دریافت می کند. اگر این اتفاق افتاد، مؤدبانه آن را رد کنید و به سمت مقصد خود ادامه دهید.

  • پوکت

معروف ترین کلاهبرداری در پوکت کلاهبرداری جت اسکی است. یک گردشگر بی خبر جت اسکی را برای مدت معینی اجاره می کند. پس از بازگرداندن آن، اپراتور ادعا می کند که جت اسکی آسیب دیده است و گردشگر مبلغ قابل توجهی بابت تعمیر بدهکار است.

در حالت ایده آل، بهتر است از جت اسکی به طور کلی در پوکت اجتناب کنید. اگر واقعاً می خواهید آن را امتحان کنید، جت اسکی خود را قبل از خروج به طور کامل بررسی کنید و حتی از آسیب های موجود عکس بگیرید. شخصاً کار دیگری برای انجام دادن پیدا می‌کنم زیرا ریسک ارزش آن را ندارد.

پوکت یا بانکوک کدام یک را باید در تور تایلند ۲۰۲۴ بازدید کنید؟

افکار نهایی

همانطور که می بینید، پوکت و بانکوک در نهایت تجربیات کاملا متفاوتی را ارائه می دهند. آنها هم هیجان انگیز و هم ارزش بازدید دارند و مطمئناً می توانند به عنوان سفرهای جداگانه کار کنند.

سوالات متداول: پوکت یا بانکوک

آیا بانکوک بهتر از پوکت است؟

من فکر نمی کنم منصفانه باشد که بگوییم بانکوک بهتر از پوکت است. آنها در نهایت مقاصد بسیار متفاوتی هستند و احساس شما در مورد آنها به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. من چند نفر را می شناسم که از پوکت غافلگیر شده بودند اما بانکوک را دوست داشتند و بالعکس. حتی کسانی هستند که هیچ کدام را دوست نداشتند.

آیا پوکت ارزش تبلیغات را دارد؟

شخصاً فکر می کنم پوکت ارزش تبلیغات را دارد، اما باید انتظارات خود را مدیریت کنید. این یک مقصد دور از انتظار نیست که به ندرت کسی آنجا باشد. پوکت برای گردشگران طراحی شده است و کار خود را به خوبی انجام می دهد. بازدیدکنندگان می توانند از طیف وسیعی از اقامتگاه ها، فعالیت ها و گزینه های غذاخوری لذت ببرند و از سواحل زیبا و طبیعتی که جزیره ارائه می دهد بهره ببرند.

پوکت خنک تر از بانکوک است؟

از نظر فنی، میانگین دمای ماهانه در بانکوک ۱.۹ درجه سانتیگراد بالاتر از پوکت است، که باعث می شود دومی کمی خنک تر باشد. با این حال، در عمل، تفاوت به سختی قابل توجه است، اگرچه نسیم دریا در پوکت مطمئناً به کنترل بیشتر گرما کمک می کند.

کدام شهر در تایلند بهتر است؟

به عنوان یک مسافر، تور پوکت و تور پاتایا مقصد مورد علاقه من برای بازدید در تور تایلند است. با این حال، بسیاری از شهرهای دیگر وجود دارند که می توانید از آنها دیدن کنید، از جمله چیانگ مای، چیانگ رای . من همچنین یک نقطه نرم برای شهر قدیمی پوکت دارم. کوچک است، اما کاملاً جذاب است.

کد خبر: ۳۰۰٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha