۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
ایرلاین ها در خرید هواپیما بهتر از دولت عمل می کنند|  ایرلاین های داخلی سودده هستند
وزیر راه و شهرسازی:

ایرلاین ها در خرید هواپیما بهتر از دولت عمل می کنند| ایرلاین های داخلی سودده هستند

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی و ایرلاین ها در خرید هواپیما بهتر از دولت عمل می کنند گفت: هیچکدام از ایرلاین های داخلی زیانده نیستند و میزان سود هر کدام از آنها متفاوت است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در مراسم امضای تفاهم‌نامه مابین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران با تاکید بر اینکه از ابتدا گفته بودم فرودگاه های کشور را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم گفت: برای این ادعا نیز از ابتدا گفتم که شرکت فرودگاه‌ها نباید همه امور را انجام دهد و این کار درستی نیست.

وی با تاکید بر اینکه حضور بخش خصوصی باعث ارتقای کیفیت در بخش خدمات فرودگاهی می شود ادامه داد: شرکت های هواپیمایی باید وارد سرمایه‌گذاری در بخش فرودگاهی شوند چرا که باعث سوددهی شده و برای آنها جذابیت بیشتری را به دنبال دارد.

شرکت ها و ایرلاین های هوایی روش های ورود و خرید هواپیما را بهتر از دولت بلد هستند و بهتر عمل می کنند

بذرپاش با تاکید بر اینکه مردم و مسافران از ما انتظار ارتقا خدمات را دارند یادآوری کرد: شرکت ها و ایرلاین های هوایی روش های ورود و خرید هواپیما را بهتر از دولت بلد هستند و بهتر عمل می کنند.

هیچکدام از ایرلاین های داخلی زیانده نیستند و میزان سود هر کدام از آنها متفاوت است. به جای اینکه دولت به تامین ناوگان اقدام کند، شرکت‌های هواپیمایی برای تامین ناوگان مورد نیاز خود اقدام می‌کنند و این رویه با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچکدام از ایرلاین های داخلی زیانده نیستند و میزان سود هر کدام از آنها متفاوت است. به جای اینکه دولت به تامین ناوگان اقدام کند، شرکت‌های هواپیمایی برای تامین ناوگان مورد نیاز خود اقدام می‌کنند و این رویه با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد. برخی پروژه های فرودگاهی را ممکن است در قالب صندوق پروژه به مردم واگذار کنیم. این صنعت جذاب و مهیجی برای سرمایه گذاران خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت فرودگاه‌های نسل ۳ و ۴ حرکت کنیم اظهار داشت: با اطلس سرمایه‌گذاری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قابلیت ارتقا و اصلاح دارد. همزمان با تامین ناوگان و ارتقا آن باید زیرساخت ها در فرودگاه و خدمات نیز ارتقا یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از بنده خانم مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کار را در بخش هوانوردی ادامه خواهد داد، اظهار کرد: در کاهش محدودیت‌های پروازی با نیروهای مسلح به توافقات خوبی دست یافتیم و نیاز به تداوم این پیگیری‌ها وجود دارد زیرا آسمان ایران جذابیت بالایی برای پروازهای عبوری دارد.

وی از توافق با نیروهای مسلح برای رفع محدودیت پروازهای عبوری خبر داد و با بیان اینکه این رفع محدودیت کافی نیست، افزود: در احکام برنامه موضوع ترانزیت تعیین تکلیف شد. دبیرخانه ترانزیت کشور در وزارت راه و شهرسازی نهادینه شده است‌.

بذرپاش گفت: در احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل هوایی مجوز واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی داده شده است. همچنین با تلاش‌های دولت سیزدهم دبیرخانه ترانزیت و مدیریت مراکز لجستیک در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

کد خبر: ۳۰۰٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha