۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
استراتژی کاهش سهم بیمه درمان در دانا کلید خورده است؟
بیمه دانا چه خبر است؟

استراتژی کاهش سهم بیمه درمان در دانا کلید خورده است؟

بیمه دانا ۴ ماهه ۱۱۳۰۰ میلیارد تومان درآمد حق بیمه درمان داشته و کمتر از نصف خسارت پرداخت کرده، در حالی که حوزه درمان برای سایر بیمه ها سودی ندارد. آیا این موضوع با عدم رضایت بیمه گذاران ارتباط دارد؟

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بیمه دانا قیمت هر سهم آن ۲۰۷ تومان است و به ازای هر سهم ۶۳ تومان سود ساخته است. مگر می شود که یک شرکت بیمه که عمدتا حداقل سود را می سازند ۳۵ درصد حاشیه سود داشته باشد! برای بیمه دانا این موضوع اتفاق افتاده است. آیا این شرکت خدمات مناسبی می دهد یا اینکه مشتریان زیادی دارد؟

این شرکت در سال های اخیر تبلیغات زیادی انجام داده است، به ویژه در حوزه درمان و بیمه تکمیلی ثبت نام های گروهی انجام داده است و اکثر سازمان ها از این شرکت بیمه تکمیلی دریافت کرده اند. سایر شرکت های بیمه ای نیز خدمات درمان و بیمه تکمیلی دارند. فعالان حوزه بیمه می دانند که خدمات درمان سودی برای شرکت های بیمه ندارد اما در بیمه دانا چه خبر است که حاشیه سود ۳۵ درصدی ایجاد کرده است؟

در ۴ ماهه امسال ۱۱۳۰۰ میلیارد تومان حق بیمه درمان دریافت کرده و ۴۵۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است. آیا برای همه شرکت های بیمه ای اینگونه است؟ برای آگاهی از وضعیت خدمات دهی این شرکت و چگونگی پرداخت خسارت وضعیت را از بیمه گذاران صندوق هنر جویا شدیم که تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا هستند.

این شرکت بیمه طبق فرانشیزی که اعلام کرده هزینه داروهایی که تحت پوشش هستند باید پرداخت کند. اما پیگیری حکایت از این دارد که مراجعه کنندگان قبض دارو و حتی آزمایش را به شعبه بیمه دانا تحویل می دهند اما بعد از آن پرداختی صورت نمی گیرد. یکی از همین مراجعه کنندگان گفت: کرایوتراپی جزو تعهدات بیمه دانا عنوان شده است رسید هزینه و حتی نسخه تجویز دکتر را به شعبه بیمه دانا تحویل دادم اما پرداختی انجام نشد. بعد از پیگیری حضور گفتند باید آزمایش قبل از کرایوتراپی را باید ارائه کنید تا مشخص شود که نیاز به این نوع درمان بوده است. بعد از آن دوباره نامه تجویز دکتر را ارائه کردم که حتما باید از این نوع درمان استفاده می شد. اما باز هم هزینه ای پرداخت نکردند. درباره سایر آزمایش ها و پرداخت دارو نیز همین مشکل وجود دارد.

در حال حاضر در یک بازه زمانی یک ساله ممکن است بیمه گذار هزینه های زیادی انجام دهد و به یکباره همه آن را تحویل می دهد. در چنین شرایطی احتمالا خسارت پرداختی چند میلیون تومان می شود. پیگیری های خبرنگار بازار حاکی از این است که بیمه گذاران تاکید می کند این شرکت بیمه در این شرایط به تعهدات خود پایبند نیست و گاهی هزینه های بسیار کمی می پردازد و حتی پرداختی انجام نمی دهد. این شرکت بیمه ده ها شماره تلفن برای پیگیری دارد اما هیچکس تلفن را جواب نمی دهد. حتی اپراتور نیز پاسخگو نیست. به نظر می رسد این عدم پاسخگویی با عدم پایبندی به تعهدات ارتباط دارد.

گفتنی است بازار اماده انعکاس مشکلات بیمه شدگان بیمه ها به ویژه بیمه دانا و پاسخ های این شرکت بیمه ای است.

کد خبر: ۳۰۰٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha