۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
خرید تضمینی خرما از دستور کار دولت خارج شده است
مدیرکل تعاون روستایی کرمان:

خرید تضمینی خرما از دستور کار دولت خارج شده است

کرمان- رئیسی، مدیرکل تعاون روستایی کرمان با اشاره به خارج شدن خرید تضمینی خرما از دستور کار دولت گفت: سازمان تعاون روستایی به صورت توافقی آماده خرید خرما از نخلداران استان کرمان است.

پرویز رئیسی در گفتگو با خبرنگار بازار خرما را یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی و موثر در اقتصاد استان کرمان برشمرد و اظهار کرد: برداشت این محصول از نخلستان های استان کرمان آغاز شده است.

به گفته رئیسی ارزآوری، اشتغالزایی به صورت مستقیم در بخش کشاورزی و به صورت غیرمستقیم در صنایع جانبی و همچنین قابلیت رقابت در بازار های جهانی از مزایای خرما به شمار می رود.

رئیسی در خصوص خرید تضمینی خرما اظهار کرد: هرچند به طور کلی خرید تضمینی خرما از دستور کار دولت خارج شده است اما سازمان تعاون روستایی به صورت توافقی آماده خرید خرما از نخلداران شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی است.

وی با تاکید بر حمایت از باغداران و تمامی فعالان حوزه کشاورزی افزود: وزارت کشاورزی همواره بر حمایت از کشاورزان تاکید داشته اما خرید تضمینی ملزم طی شدن مراحلی برای اخذ مجوزهای لازم و تامین اعتبار است.

رئیسی گفت: با توجه به تقش موثر سازمان تعاون روستایی در هم‌افزایی و همراهی با کشاورزان، این سازمان با تامین تسهیلات ترجیحی؛ شرایط خرید خرمای مازاد از کشاورزان را فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: البته هم چنان در حال رایزنی با بانک ها به منظور تامین منابع مالی برای بیشترین خرید توافقی خرما هستیم.

کد خبر: ۳۰۰٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha