۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
مقایسه صرافی توبیت Toobit و بیت یونیکس Bitunix

مقایسه صرافی توبیت Toobit و بیت یونیکس Bitunix

صرافی ارز دیجیتال خارجی توبیت (Toobit) از زبان فارسی پشتیبانی میکند و معامله گران بدون انجام احراز هویت میتوانند در آن مشغول به خریدوفروش ارزهای دیجیتال موردنظر خود شوند.

برای خریدوفروش ارز دیجیتال در صرافی های ارز دیجیتال جهانی که احراز هویت در اکثر آنها اجباری است، معامله کردن می تواند مانند راه رفتن بر روی لبه پرتگاه باشد چرا که هر لحظه ممکن است حساب شما در آن صرافی به دلیل عدم احراز هویت بسته شود. با این حال، نقطه مقابل این دسته از صرافی ها، صرافی های متمرکزی است که بدون نیاز به احراز هویت امکان انجام معامله ارز دیجیتال را برای شما فراهم کرده اند. البته لازم به ذکر است که حتی در چنین صرافی هایی، همچنان احراز هویت الزامی است و صرافی صرفاً تا یک سقف مشخصی را به شما اجازه میدهد که بدون احراز هویت معامله کنید. امروز در این مقاله به بررسی دو مورد از محبوب ترین صرافی های بازار ایران یعنی توبیت و بیت یونیکس میپردازیم.

معرفی صرافی ارز دیجیتال توبیت

توبیت یک صرافی معاملاتی جدید است که معاملات در بازار اسپات، فیوچرز و فروشگاهی (OTC) را به کاربران خود ارائه میدهد. دفتر مرکزی توبیت در جزایر کیمن (Cayman) قرار دارد و فعالیت آنها از سال ۲۰۲۲ در بازار ارزهای دیجیتال آغاز شده است.

صرافی ارز دیجیتال خارجی توبیت (Toobit) از زبان فارسی پشتیبانی میکند و معامله گران بدون انجام احراز هویت میتوانند در آن مشغول به خریدوفروش ارزهای دیجیتال موردنظر خود شوند. توبیت حدود ۱۵۰ ارز دیجیتال را برای معامله در بازار اسپات، فیوچرز و فروشگاهی (OTC) در اختیار معامله گران قرار داده است.

مزایی توبیت برای ایرانیان:

فعالیت بدون احراز هویت

کپی ترید

کارمزد به شدت پایین با سطح VIP۲ رایگان

فیلتر نبودن

پاداش ۷۹ دلاری برای شروع

معرفی صرافی ارز دیجیتال Bitunix

صرافی ارز دیجیتال بیت یونیکس در سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. احراز هویت در صرافی بیت یونیکس برای استفاده از خدمات این صرافی اجباری نیست. افراد بدون انجام احراز هویت میتوانند تا سقف ۱۰ هزار دلار در روز برداشت داشته باشند. همچنین طبق گفته پشتیبانی صرافی، کاربران ایرانی بدون انجام احراز هویت میتوانند در این صرافی فعالیت انجام دهند. این صرافی از معاملات فیوچرز نیز پشتیبانی میکند.

مزایی بیت یونیکس برای ایرانیان:

فعالیت بدون احراز هویت

فیلتر نبودن صرافی

پاداش ۵ دلاری برای شروع

کارمزد کم

مقایسه صرافی توبیت Toobit و بیت یونیکس Bitunix

بررسی قابلیت های توبیت و بیت یونیکس

توبیت و بیت یونیکس دو صرافی ارز دیجیتال محبوب هستند که به کاربران ایرانی خدمات ارائه میدهند. هر دو صرافی مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین انتخاب بهترین گزینه برای شما به نیازها و ترجیحاتتان بستگی دارد.

گزینه های معاملاتی:

  • توبیت: معاملات اسپات، ۲ نوع معاملات فیوچرز (تا ۱۵۰ برابر اهرم)، معاملات کپی ترید، ربات های اتو ترید به کمک هوش مصنوعی مانند ربات های گرید ترید اسپات و فیوچرز و ربات ترید مارتینگل
  • بیت یونیکس: معاملات اسپات، معاملات فیوچرز (تا ۱۲۵ برابر اهرم)، اسپات مارجین - در قسمت امکانات و قابلیت ها بیت یونیکس قابلت خاص یا جدیدی ندارد و فقط از معاملا عادی اسپات و فیوچرز پشتیبانی میکند.

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده:

  • توبیت: بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال
  • بیت یونیکس: بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال

کارمزد معاملات:

  • توبیت: ۰.۰۱% تا ۰.۰۴% کارمزدهای به شدت پایین
  • بیت یونیکس: ۰.۰۸% تا ۰.۱%

رابط کاربری:

  • توبیت: ظاهری کاربرپسند و جذاب و مشابه با بینگ ایکس برای معامله گران جدید و باتجربه ایرانی
  • بیت یونیکس: ساده با کاربری ساده برای تریدرهای مبتدی به دلیل نداشتن قابلیت های زیاد و پیچیدگی خاص

امنیت و اعتبار

  • توبیت: احراز هویت دو مرحله ای، ذخیره سازی سرد. اثبات ذخایر صرافی با ارائه پروف آف رزرو و دارای مجوز از سازمان نظارت مالی بریتیش کلمبیا (BCSC)، رتبه بهتر در کوین مارکت کپ
  • بیت یونیکس: احراز هویت دو مرحله ای، ذخیره سازی سرد، رمزگذاری SSL، بدون مجوز رسمی، عدم اثبات ذخایر صرافی

سال تأسیس:

  • توبیت: سال ۲۰۲۲
  • بیت یونیکس: سال ۲۰۲۱
  • هر دو صرافی به نسبت جدید هستند و برای بازار ایران میتوانند گزینه های خوبی باشند.

مقایسه صرافی توبیت Toobit و بیت یونیکس Bitunix

ترکیب توبیت با هوش مصنوعی

صرافی توبیت، سرویس کپی ترید (Copy Trading) را برای معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال ارائه میکند. میتوانید با استفاده از این بخش، معاملات تریدرهای حرفه ای را کپی کنید.

صرافی توبیت کارمزد جداگانه ای برای استفاده از سرویس کپی ترید دریافت نمیکند، بلکه باید کارمزد عادی معاملات فیوچرز در این صرافی را برای میکر و تیکر، به ترتیب برابر با ۰/۰۴ و ۰/۰۶ درصد پرداخت کنید.

همچنین بدون نیاز به احراز هویت، میتوانید از سرویس کپی ترید صرافی توبیت استفاده کنید. شما با داشتن ۵ دلار میتوانید از این خدمات استفاده کنید.

کدام یک گزینه بهتری است؟ توبیت یا بیت یونیکس؟

هر دو صرافی به سرعت و قدرت بالایی در بازار ایران درحال رقابت هستند. اما اگر به عنوان یه تریدر بخواهیم یکی از صرافی ها رو انتخاب کنیم توبیت قطعا میتونه انتخاب بهتری باشد. چون هر دو صرافی جدید هستند. اما از نظر قابلیت و رابط کاربری و خدمات به ایرانی ها توبیت خیلی قدرتمندتر است و با بیت یونیکس قابل مقایسه نیست. در صرافی توبیت فقط معاملات ساده اسپات و فیوچرز هستند و قابلیت دیگری برای تریدرها و سرمایه گذاران ندارد.

اگر تریدر روزانه هم باشید توبیت با ارائه حساب VIP سطح ۲ به کاربران جدیدش کمترین کارمزد را از شما میگیرد. و این برای تریدر خیلی اهمیت دارد.

Bitunix چون قابلیت های زیادی ندارد که بتوانیم مقایسه کنیم مطلب بررسی در اینجا به پایان می رسد و ۱۰۰٪ برنده این بررسی توبیت خواهد بود. صرافی به روزتر و با امکانات بیشتری است.

کد خبر: ۳۰۰٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha