۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
بیشتر آب مصرفی استان زنجان از آب‌های زیرزمینی است
استاندار زنجان:

بیشتر آب مصرفی استان زنجان از آب‌های زیرزمینی است

زنجان-استاندار زنجان،گفت: بیشتر آب مصرفی استان از آب‌های زیرزمینی است که روز به روز در حال کم شدن است و برای رفع این مسأله باید از آب های سطحی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی عصر شنبه در جلسه مدیریت بحران استان که با حضور محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد ،گقت: تلاش استان در سه سال گذشته بیشتر بر مساله حل موضوع آب متمرکز بوده است.

وی ابراز داشت: درصورت بی‌توجهی به آن، بحرانی همانند مشکل همدان در سال گذشته، گریبانگیر استان خواهد شد.

استاندار زنجان گفت: بیشتر آب مصرفی استان از آب‌های زیرزمینی است که روز به روز در حال کم شدن است و برای رفع این مسأله باید از آب های سطحی استفاده کنیم.

افشارچی، استحصال آب از منابع جدید را از جمله تدابیر کم آبی عنوان کرد و گفت: این مهم در بالادست سدهای تهم و کینه ورس شهرهای زنجان و ابهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: استان زنجان به لحاظ لجستیکی از محل اعتبارات بحران کشور وضعیت بهتری دارد و با این اعتبارات توانسته‌ایم بخشی از نیازهای استان را برطرف کرده و نسبت به ۲ سال گذشته پیشرفت کنیم.

استاندار زنجان تاکید کرد: استان‌های همسایه زنجان ۷۵ درصد آب‌های سطحی خود را کنترل می‌کنند و این میزان در استان هفت درصد است که در صورت بهره‌برداری از سه سد در حال احداث استان شامل مشمپا، بلوبین و مراش این میزان به ۵۰ درصد خواهد رسید.

افشارچی گفت: در زمان حاضر سد مشمپا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تخصیص اعتبار می‌توان به رفع مشکل تامین آب استان و آبگیری آن در مدت یک سال امیدوار بود و در آن مقطع برای احداث آن چهار هزار میلیارد ریال هزینه شد اما در حال حاضر تکمیل آن نیازمند اعتبار ویژه است.

کد خبر: ۳۰۰٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha