۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
رکورد عبور پروازهای اربعین از مرز ۵۰۰ هزار زائر
رییس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

رکورد عبور پروازهای اربعین از مرز ۵۰۰ هزار زائر

محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای عتبات عالیات از ٢٨ فرودگاه کشور انجام می‌شود و امسال از رکورد اعزام ۵۰۰ هزار زائر اربعین عبور می‌کنیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد محمدی‌بخش با بیان اینکه امسال پروازهای عتبات عالیات از ٢٨ فرودگاه کشور انجام می‌شود و با دو مولفه‌ ایمنی و امنیت این پروازها را برگزار می‌کنیم گفت: امسال از رکورد اعزام ۵۰۰ هزار زائر اربعین عبور می‌کنیم.

وی تاکید کرد: شرمنده همه مردم هستیم که نمی‌توانیم به اندازه تقاضای موجود، بلیت هواپیما عرضه کنیم اما کم فروشی نکردیم و در سه سال گذشته میزان عرضه بلیت را از عدد ١٠٠ هزار به ۵٠٠ هزار رساندیم .

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: این خدمات رسانی در شرایطی است که با تحریم‌های سخت صنعت هوانوردی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود: رهبری و رییس جمهوری و سایر سران قوا دغدغه اربعین دارند و در وزارت راه و شهرسازی نیز در همان ابتدای کار دولت سیزدهم شهید قاسمی با وضعیت نامطلوب سلامتی پیگیر خدمات زائران بود، وزیر راه و شهرسازی نیز همین دغدغه را دارد و شبانه روز در حال پیگیری کیفیت خدمات به زائران است.

محمدی بخش گفت: در تلاش هستیم تا آنچه در شأن و تراز زائران سید الشهدا هست را ارائه کنیم در همین راستا، گروه‌های شبانه روزی به منظور نظارت و بازرسی و رسیدگی به زائران در سراسر کشور مستقر شده اند.

همچنین در ادامه این مراسم، حسین مذنب، مدیر کل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: قبل از سه سال گذشته و قبل از راه اندازی ترمینال سلام شاهد تداخل مسافران اروپایی و پروازهای خارجی با پروازهای زائران بودیم و شاهد این بودیم حتی عده‌ای بدون پاسپورت برای پرواز اربعین حسینی به فرودگاه امام مراجعه می‌کردند تا به پرواز برسند و وضعیت نامناسبی ایجاد شده بود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و سایر دستگاه مرتبط به برخورد با خاطیان خواهند پرداخت و در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم.

مذنب با اشاره به بازدید روز پنجشنبه گذشته خود از شهر فرودگاهی امام خمینی و نحوه عرضه و نرخ‌های بلیت پروازهای اربعین بیان کرد: شاهد رضایت عمومی زائران در این زمینه بودیم و برخی اعتراضات موجود نیز مربوط به پروازهای بیزینس کلاس یا پروازهای خارج از بازه زمانی تعیین شده برای فروش بلیت اربعین بود.

وی گفت: ترمینال سلام تکمیل و راه اندازی شد و شاهد ساماندهی پروازهای عتبات هستیم.

کد خبر: ۳۰۰٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha