۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
افزایش «رقابت‌ پذیری» برای معرفی «فرش فاخر ایرانی» به دنیا| شناسایی بازارهای جدید ضروری است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

افزایش «رقابت‌ پذیری» برای معرفی «فرش فاخر ایرانی» به دنیا| شناسایی بازارهای جدید ضروری است

اصفهان-مرتضوی استاندار اصفهان گفت: لازم است مواردی همچون طرح، دانش، فن و مهارت در حوزه فرش به روز شود تا با افزایش رقابت‌ پذیری به معرفی قالی فاخر ایرانی به دنیا کمک کنیم وعرصه جهانی را به دست بگیریم.

سید رضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نصف جهان یک شهر هنردوست و فرش نماد یکی از هنرهای فاخر ایرانی به ویژه در استان گردشگری اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی مورد کم توجهی قرار گرفته اند، افزود: نباید پیشینه هنری خود را از یاد ببریم، در این راستا همه ما بایدتلاش کنیم تا میراث دار خوبی برای این هنرهای اصیل و میراث اصیل اصفهان در زمینه های مختلف باشیم.

از صادرات دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری تا صادرات ۱۰۰ میلیونی!

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه صادرات فرش ایرانی در دو دهه قبل حدود دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار بود اما اکنون به صد میلیون دلار نیز نمی رسد، گفت: حمایت و برنامه ریزی در این حوزه ضرورتی تام دارد.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی مشکلات این عرصه و رفع آنها تاکید کرد: لازم است طرح، دانش، فن و مهارت در این حوزه به روز شود تا با افزایش رقابت‌ پذیری به معرفی فرش فاخر ایرانی کمک کنیم و سرمایه‌گذاری در آموزش و ارتقاء مهارت‌های نیروی کار نیز الزامی است.

برنامه‌ های حمایتی برای کاهش هزینه‌ ها و بهبود کیفیت تولید

استاندار اصفهان تاکید کرد: همه مسئولان باید در کنار مرکز ملی فرش ایران از این هنر با برنامه‌ های حمایتی برای کاهش هزینه‌ ها و بهبود کیفیت تولید حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم است با اراده جمعی جایگاه فرش فاخر را در فرهنگ و هنر ایران اسلامی به دنیا معرفی کنیم، گفت: در این راه نباید از شناسایی بازارهای جدید و استفاده از استراتژی‌ های بازاریابی مدرن غافل شویم.

کد خبر: ۳۰۰٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha