۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
سرمایه گذاری در فروش متری مسکن فرصتی جذاب برای فعالان بازارهای موازی
مدیرعامل شرکت هوم نگر پایا قابوس تاکید کرد؛ 

سرمایه گذاری در فروش متری مسکن فرصتی جذاب برای فعالان بازارهای موازی

گرگان- دامرودی، مدیرعامل شرکت هوم نگر پایا قابوس به لزوم ورود فعالان بازارهای موازی به سرمایه گذاری در حوزه مسکن با سیستم تامین مالی جمعی و یا فروش متری تاکید کرد.

داود دامرودی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه در حوزه مسکن باید رقم های درشت در مدت زمان کوتاهی به پروژه ها تزریق شود قطعا یک نفر توان تامین این سرمایه را ندارد و باید سرمایه های دیگری وارد پروژه شود.

مدیرعامل استارتاپ هوم نگر پایا قابوس افزود: تا پیش از این شروع اولیه پروژه توسط فردی با سرمایه نسبی آغاز می شد و در ادامه روی فروش واحد ها برای تکمیل ساختمان حساب باز می کردند.

وی گفت: وضعیت کنونی بازار و رکود حاکم بر حوزه ساخت و ساز سبب تغییر پیش بینی ها شده است و هرچه پیش برویم باز هم نمی توانیم به وضعیت سال های گذشته برگردیم.

دامرودی بیان کرد: با توجه به همه این عوامل به ناچار باید مدل بیزینسی و نوع نگاه ما به تامین مالی حوزه مسکن تغییر کند زیرا اینکه سازنده فکر کند باید صرفا به مصرف کننده نهایی بفروشد، دید درستی نیست و باید از شیوه های جدید، سرمایه مورد نیاز برای ساخت را تامین کرد.

وی گفت: سیستم تامین مالی جمعی یکی از این روش ها به منظور گسترش بازار هدف فروش است.

ورود به بازارهای موازی از طریق بلوک های کوچکتری از سرمایه گذاری

مدیرعامل استارتاپ هوم نگر پایا قابوس اضافه کرد: بدین ترتیب که سرمایه گذاران پروژه صرفا کسانی نیستند که یک واحد را به طور کامل خریداری کنند زیرا در خرید یکپارچه محدودیت ایجاد می شود و یا گاه تمایلی برای سرمایه گذاری در این روش وجود ندارد.

دامرودی گفت: در بازارهای موازی از طریق بلوک های کوچکتری از سرمایه گذاری می توان به آن بازار ورود کرد.

وی بیان کرد: چنانچه در صنعت ساختمان هم این شرایط را فراهم کنیم و سرمایه گذاران سایر بازارهای موازی مانند طلا و خودرو هم علاقه مند به مشارکت در حوزه مسکن شوند، علاوه بر مصرف کنندگان، متقاضیان سرمایه گذاری هم افزایش می یابند که در نهایت منجر به گسترش جامعه آماری مشتریان می شود.

دامرودی ادامه داد: با به وجود آمدن چنین شرایطی تقاضا افزایش می یابد، صنعت ساختمان پر رونق شده و تامین مالی هم با روش های جذاب تری انجام می شود.

وی تاکید کرد: فروش متری (سرمایه گذاری جمعی) یک اصطلاح است اما سرمایه گذاری است که باید به چگونگی آن پاسخ داده شود.

کد خبر: ۳۰۰٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha