۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
خسارت قطعی بدون برنامه برق به بخش کشاورزی و شهرک‌های صنعتی اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد؛

خسارت قطعی بدون برنامه برق به بخش کشاورزی و شهرک‌های صنعتی اصفهان

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بخش‌ هایی نظیر صنوف، کشاورزی و شهرک‌ های صنعتی نیز از قطعی‌ های بدون برنامه برق متحمل خسارات زیادی شده‌ اند.

منصور شیشه‌ فروش در گفت‌ و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه توسط وزارت نیرو در هفته گذشته، مشکلات و خسارات گسترده‌ ای را در مناطق شهری و روستایی استان اصفهان ایجاد کرده است، اظهار کرد: این قطعی‌ ها منجر به محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسورها، اختلال ترافیکی به دلیل قطع برق چراغ‌ های راهنمایی، و خسارات سنگین به وسایل الکترونیکی و برقی در منازل و واحدهای تجاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش‌ هایی نظیر صنوف، کشاورزی و شهرک‌ های صنعتی نیز از این قطعی‌ ها متحمل خسارات زیادی شده‌ اند، بر لزوم برنامه‌ ریزی دقیق و اطلاع‌ رسانی قبلی در صورت ادامه وضعیت ناترازی انرژی تأکید کرد و ادامه داد: از شرکت توانیر و وزارت نیرو در خواست می کنیم تا جداول قطعی برق را پیش از اعمال، به مشترکان اطلاع دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: به تمامی دستگاه‌ های اجرایی، بانک‌ ها و شهرداری‌ ها ابلاغ شده است تا مصرف برق خود را در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد کاهش دهند.

هشدار سطح زرد هواشناسی برای هفته جاری

وی ادامه داد: پیش‌ بینی‌ ها نشان می‌ دهد که با کاهش تدریجی دما و تضعیف الگوی گرم تابستانی، وضعیت جوی بهتر خواهد شد اما همچنان شرایط وزش تندبادهای محلی و کاهش کیفیت هوا تا اواسط هفته با هشدار سطح زرد هواشناسی ادامه دارد.

شیشه‌ فروش همچنین تأکید کرد که دستگاه‌ های اجرایی باید نسبت به انجام تعمیرات و در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف، تعویض لامپ‌ های پرمصرف با لامپ‌ های کم‌مصرف و انجام سایر اقدامات ضروری برای کاهش مصرف برق اقدام کنند.

وی به مشترکین برق خانگی و واحدهای تجاری توصیه کرد تا با نصب سیستم‌ های کنترل هوشمند، استفاده از نور طبیعی، و خاموش کردن لامپ‌ های اضافی، به مدیریت مصرف برق کمک کنند.

کد خبر: ۳۰۰٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha