۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
افت قیمت تتر نشانه روند نزولی دلار فردایی

افت قیمت تتر نشانه روند نزولی دلار فردایی

علیرضا سادات گفت: در حال حاضر ارتباط بین قیمت تتر و دلار فردایی بسیار زیاد است. از این رو با افت قیمت این ارز دیجیتال به کانال ۵۹ هزار تومان بار دیگر سیگنال افت قیمت ارز فعال شد.

بازار، گروه بانک و بیمه: در چند وقت اخیر صبر استراتژیک ایران برای انتقام از اسرائیل باعث خسارت زیادی به اقتصاد این کشور شده است. از طرف دیگر برنامه ریزی ها برای انتقام متناسب در حال انجام است. همچنین موقعیت های دفاعی ایران تقویت شده است. از این رو بازارهای مالی به این تدابیر ایران واکنش مثبت نشان داده است.

علیرضا سادات گفت: بازگشت قیمت تتر به زیر ۶۰ هزار تومان در شرایطی که هنوز ایران انتقام نگرفته نشانه تثبیت قیمت آن زیر همین محدوده است. همین موضوع باعث می شود که التهاب تقاضا کمتر شود.

او با بیان اینکه عرضه و تقاضا و هیجان در بازار یک چرخه ایجاد می کنند، تصریح کرد: وقتی انتظارات تورمی زیاد شود تقاضا بالا می رود. در این حالت قیمت ها بالا می رود و این روند منجر به آغاز یک روند صعودی می شود. برعکس زمانی که انتظارات تورمی کاهش پیدا می کند. عرضه دلار در بازار بیشتر می شود. این مساله منجر به آغاز یک روند نزولی در بازار دلار می شود. در نتیجه فضای کنونی بازار نشان می دهد که چرخه عرضه و کاهش قیمت آغاز شده است.

به گزارش سرمایه فردا، سادات درباره اینکه افت قیمت تتر و دلار تا کجا ادامه پیدا می کند، اظهار کرد: در شرایط کنونی قیمت دلار متناسب با نرخ تتر تعیین می شود. ازاین رو پیش بینی می شود که قیمت تتر تا محدوده ۵۷ هزار تومان که کف قبلی بود کاهش پیدا کند. البته این قیمت احتمال دارد در زمان انتقام ایران از اسرائیل دوباره افزایش یابد. اما رشد بعدی آن خیلی زیاد نخواهد بود و حتی ممکن است چند هزار تومان موقتی افزایش پیدا کند و بعد دوباره به محدوده کف قبلی برسد.

کد خبر: ۳۰۰٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha