۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کاهش ۴۰ درصدی تولیدات کارخانه های لبنی در گلستان| مطالبات دامداران پرداخت نمی شود
معاون جهاد کشاورزی گلستان:

کاهش ۴۰ درصدی تولیدات کارخانه های لبنی در گلستان| مطالبات دامداران پرداخت نمی شود

گرگان- خیراندیش، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: یکی از دلایل عدم پرداخت به موقع مطالبات دامداران، کاهش ۴۰ درصدی ظرفیت تولیدی صنایع لبنی در استان است.

صاحب خیراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: چندین جلسه با صنایع تبدیلی در زمینه شیر و پرداخت مطالبات دامداران برگزار کردیم تا بتوانیم شرایط و چالش های موجود در بحث پرداخت دامداری ها را مرتفع سازیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه تولید و فروش محصولات لبنی بر اساس عرضه و تقاضا انجام می شود، افزود: صنایع لبنی استان اعلام می کنند که یکی از دلایل تاخیر در پرداخت مطالبات دامداران، کاهش ۴۰ درصدی تولیدات است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام سیاست های تولیدی آینده را بر این اساس بنا می نهیم چرا که هر واحد شیری مخصوصا دامدار سنتی نمی تواند ۹۰ روز برای پرداخت مطالبات خود صبر کند و به دلیل کمبود نقدینگی مجبور به فروش دام خود می شود.

خیراندیش با اشاره به اینکه وضعیت دامداری های صنعتی به نسبت بهتر است، بیان کرد: با توجه به اینکه این دامداری ها علاوه بر دام شیری، دام گوشتی نیز تولید می کنند می توانند گردش مالی مجموعه را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید صنایع لبنی پایین آمده، یادآور شد: با توجه به کشش بازار اگر به دنبال ایجاد ظرفیت جدید باشیم، سرمایه گذاری ها با چالش مواجه می شود مگر اینکه ظرفیت جدیدی در زمینه صادرات و بازار ایجاد کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان متذکر شد: در حال حاضر دامداران صنعتی وضعیت خوبی دارند و اگر یک تیم مدیریتی متوسط داشته باشند هر ۹۰ روز با دریافت مطالبات می توانند خود را بروزرسانی کنند.

کد خبر: ۲۹۹٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha