۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
کاهش نرخ بهره آمریکا قطعی نیست! سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟

کاهش نرخ بهره آمریکا قطعی نیست! سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟

بعضی از تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که نرخ بهره آمریکا ممکن است طبق پیش‌بینی‌ها کاهش نیابد. همین مسئله سرمایه‌گذاران بیت کوین را نگران کرده است.

به گزارش بازار، بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال و هولدرهای بیت کوین ⯇ BTC: $NaN امیدوارند که نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) کاهش یابد. با این حال جاستین الیوت (Justin Elliot)، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری کالدول (Caldwell)، اعلام کرده است:

انتظار بازار مبنی بر کاهش ۱ درصدی نرخ بهره تا پایان سال ریسک زیادی دارد و احتمالاً درست نیست. هیچ چیزی برای حمایت از این تز وجود ندارد.

نااطمینانی نسبت به سیاست‌های فدرال رزرو

الیوت معتقد است که تورم در مسیر درست خود ادامه خواهد داد، اما به فعالان بازار هشدار داد که نسبت به تداوم کند شدن اقتصاد خیلی مطمئن نباشند. او خاطرنشان کرد که عملکرد تورم آمریکا «نسبتاً خوب» بوده‌ و بخش خرده‌فروشی «نسبتاً قوی» باقی مانده‌اند. این تحلیلگر ادامه داده‌ است:

اگر معتقدید که اقتصاد آمریکا از سناریوی فرود نرم تبعیت می‌کند، پس این خطر وجود دارد که پیش‌بینی‌های جدید کمی بیش از حد خوش‌بینانه باشد.

الیوت همچنین اظهار داشت که هیچ چیزی برای حمایت از پیش‌بینی‌های موجود مبنی بر کاهش ۱ درصدی نرخ بهره آمریکا وجود ندارد. شایان ذکر است که بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت کوین معتقدند با کاهش ۱ درصدی نرخ بهره آمریکا این ارز دیجیتال به رکورد جدیدی می‌رسد.

نرخ بهره برای بیت کوین خیلی مهم است چون نرخ بهره بیشتر سرمایه‌گذاری‌های امن‌تری مانند اوراق قرضه و سپرده‌های مدت‌دار را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند. در نتیجه نرخ بهره بیشتر به طور بالقوه سرمایه‌گذاران را از بیت‌ کوین دور می‌کند.

با این حال، نرخ بهره پایین‌تر اغلب باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های پرریسکی مانند بیت کوین باشند. شایان ذکر است شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ماه جولای (تیر) آمریکا در روز قبل منتشر شد و تورم سالانه آمریکا به ۲.۹ درصد رسید.

هولدرهای بیت کوین امیدوارند

با این حال، صنعت ارزهای دیجیتال و هولدرهای بیت کوین هنوز امیدوارند نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) کاهش یابد. آندره دراگوش (Andre Dragosch)، رئیس بخش تحقیقات شرکت ETC، اعلام کرده است:

تورم آمریکا به روند نزولی‌اش ادامه خواهد داد و این امر باعث تقویت بیشتر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد.

تحلیلگر دیگری به اسم مایکل ون دپوپه (Michael van de Poppe) هم اعلام کرده است:

داده‌های CPI منتشر شدند. این داده‌ها مثبت بودند و کمی کم‌تر از حد انتظار بودند. احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا و افزایش قیمت بیت کوین افزایش یافته است. در همین حال زک پاندل (Zach Pandl)، رئیس تحقیقات شرکت گری‌اسکیل، هم تاکید کرد:

کاهش نرخ بهره آمریکا به تضعیف دلار و آزمایش رکوردهای تاریخی بیت کوین کمک می‌کند. خوشبختانه برای سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال، داده‌های آمریکا ممکن است سیگنالی برای کاهش زودتر نرخ بهره باشد.

کد خبر: ۲۹۹٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha