۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
سهام ۵ شرکت سرمایه گذاری بیت کوین چقدر بازدهی داشته است؟
سرمایه گذاران کلان بیت کوین

سهام ۵ شرکت سرمایه گذاری بیت کوین چقدر بازدهی داشته است؟

۵ شرکت سرمایه گذاری آمریکایی، جمعا ۲۸۰ هزار و ۲۷۲ سکه بیت کوین را در پرتفوی خود انباشت کرده اند که همین مورد باعث شده است تا سهام این شرکت ها به دنبال رشد قیمت BTC بازدهی فوق العاده ای داشته باشند.

هادی بهرامی؛ بازار: یکی از روش های کاربردی در تحلیل فاندامنتال سهام و رمزارز، بررسی لیست سهامداران یک دارایی میباشد که با تحلیل صورت وضعیت پرتفوی آن ها میتوان با استفاده از اطلاعاتی نظیر تعداد سهام تحت مالکیت، سایر دارایی های موجود در پرتفوی، ارزش بازار و تاثیر سودسازی بر جذابیت خرید قیمت به ارزش ذاتی شرکت مورد نظر رسید. شرکت هایی هستند که سرمایه گذار کلان و نهادی بیت کوین میباشند و با رشد قیمت این رمزارز، قیمت سهام شرکت سرمایه گذار هم افزایش میابد که حتی ممکن است بازدهی بیشتری داشته باشد. در این بلاگ، وضعیت و تحرکات شرکت های تولیدی و خدماتی که بر روی بیت کوین به صورت کلان سرمایه گذاری کرده اند را بررسی میکنیم و بازدهی قیمت سهام آن ها را به دنبال رشد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و رابطه مستقیم آن با خالص ارزش دارایی های پرتفوی مقایسه خواهیم کرد.


۱- شرکت مایکرواستراتژی
شرکت مایکرواستراتژی با مدیریت مایکل سیلور در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و خدماتی نظیر هوش تجاری، نرم‌افزار های موبایل و سرویس ‌های ابری ارائه میدهد که در سال ۲۰۲۰ با انفجار عظیم بازار رمزارز میل به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین پیدا کرد. این شرکت خدماتی، اکنون تعداد ۲۲۶ هزار و ۵۰۰ سکه بیت کوین در اختیار دارد که میشود مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت. قیمت سهام این شرکت با نماد MSTR همزمان با رشد ۳۷۷ درصدی بیت کوین به میزان ۱ هزار و ۴۳۸ درصد افزایش یافت و به ارزش بازار ۳۹ میلیارد دلاری با قیمت ۲۰۰ دلار رسید که در حال حاضر در محدوده ۱۳۱ دلار قرار دارد.


۲- هلدینگ ماراتن دیجیتال
ماراتون دیجیتال در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در فورت لادردیل، فلوریدا قرار دارد که به عنوان یک شرکت فناوری دارایی دیجیتال، ارز های دیجیتال را با تمرکز بر اکوسیستم بیت کوین در ایالات متحده استخراج میکند. این هلدینگ بزرگ تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۱ سکه بیت کوین را هولد کرده است که به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۸ میلیون دلار ارزش دارد. قیمت سهام شرکت مارتن با نماد MARA به دنبال رشد قیمت بیت کوین در نیمچه بولران ۲۰۲۳ شروع به رشد تا هدف ۳۱ دلار کرد و بازدهی ۹۰۰ درصدی را به ثبت رساند.


۳- هلدینگ گلکسی دیجیتال
گلکسی دیجیتال، یک شرکت خدمات مالی جهانی متمرکز بر رمزنگاری و تاسیس شده در سال ۲۰۱۸ است که تجربه قابل توجهی در بخش دارایی های دیجیتال، ارز های دیجیتال و فناوری بلاک چین دارد. این هلدینگ بر روی ارز دیجیتال و دارایی های ریسک پذیر دیگر تمرکز دارد و تعداد ۱۵ هزار و ۴۴۹ سکه بیت کوین در پرتفوی خود دارد؛ البته این شرکت بر رمزارز های دیگری نیز سرمایه گذاری کرده است که فقط ۹۲۷ میلیون دلار دارایی بیت کوینی آن میباشد. قیمت سهام این شرکت با نماد GLXY در پی آتش بازی بیت کوین در یکسال اخیر به میزان ۴۴۰ درصد افزایش یافت و از ۳.۵ دلار به ۱۹ دلار رسید.

سهام ۵ شرکت سرمایه گذاری بیت کوین چقدر بازدهی داشته است؟


۴- شرکت خودروسازی تسلا
شرکت تسلا، خودروسازی چندملیتی آمریکایی تاسیس شده در سال ۲۰۰۳ میباشد که در زمینه طراحی، توسعه فناوری، تولید خودروهای برقی و قطعات موردنیاز خودروها و قطارهای برقی فعالیت میکند. این شرکت در کنار تولیدات و دارایی های فیزیکی بر روی بیت کوین هم به صورت کلان سرمایه گذاری کرده است و تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۹ سکه بیت کوین به ارزش ۶۹۱ میلیون دلار در ذخایر خود دارد. چون خالص دارایی های شرکت تسلا فقط بیت کوین نیست، ما قصد ربط دادن بازدهی سهام آن را با رشد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ مانند سایر شرکت های سرمایه گذاری بیت کوین نداریم؛ اما بهتر است بدانید قیمت سهام TSLA به میزان ۱۷۲ درصد بازدهی داشت و از ۱۰۸ دلار به ۲۹۵ دلار رسید.


۵- صرافی کوین بیس گلوبال
برند کوین بیس، یک شرکت سهامی عام آمریکایی است که یک پلت فرم مبادله ارزهای دیجیتال را اداره میکند. Coinbase یک شرکت توزیع شده است که همه کارکنان از راه دور کار میکنند و جالب است بدانید، این صرافی بزرگ ترین پلتفرم مبادلات ارز های دیجیتال در آمریکا با بیشترین ارزش معاملات میباشد. تعداد ۹ هزار و ۱۸۳ بیت کوین به ارزش ۵۵۱ میلیون دلار در ذخایر این شرکت وجود دارد و همین مورد باعث جذابیت سهام آن شده است. سودسازی کوینس بیس در سال های اخیر در سطح خوبی قرار داشته و رو به رشد است؛ زیرا جریانات نقدینگی عظیمی از طریق معاملات فیوچرز، اسپات، سپرده گذاری و همچنین انباشت دارایی ها روانه خزانه میشود. قیمت سهام شرکت با نماد COIN در سال ۲۰۲۳ به دنبال رشد قیمت بیت کوین به میزان ۷۵۰ درصد افزایش یافت و از کف عمیق ۳۳ دلار به ۲۸۱ دلار رسید.

نام رمزارز یا سهام

نماد

نرخ بازگشت سرمایه | ROI

بازدهی یکساله | درصد

بیت کوین

BTC

۱۲۲,۶۶۳,۳۶۷

۳۷۷

مایکرواستراتژی

MSTR

۴۸,۰۰۰

۱,۴۳۸

ماراتن دیجیتال

MARA

۱۲,۶۰۰

۹۰۰

گلکسی دیجیتال

GLXY

۴,۳۰۰

۴۴۰

تسلا

TSLA

۲۹,۳۰۰

۱۷۲

کوین بیس

COIN

-

۷۵۰



















آیا هنوز هم میگویید بیت کوین ریسک دارد و قرار است سقوط کند؟ بله؛ چون بازدهی بیشتری نسبت به سهام و سایر دارایی ها دارد! این همان نظریه اکثر مردم و سرمایه گذاران میباشد و معتقد هستند که ریسک یعنی فقط نوسانات و فیزیکی نبودن؛ در حالیکه کارشناسان خبره و کارآفرینان برتر حوزه فایننس و تجزیه و تحلیل دارایی ها و بازار های مالی دیدگاه نوین و کلاسیک دارند. اگر بخواهیم از مقیاسی بزرگ تر به ماجرا نگاه کنیم، متوجه میشویم که روند ۳، ۵ و ۱۰ ساله بیت کوین و بخصوص سایر آلت کوین ها که هر کدام، توکن بومی یک پروژه ای هستند، از سهام، طلا، دلار و سایر گزینه های قابل سرمایه گذاری صعودی تر بوده و درصد بازدهی بیشتری را هم به ثبت رسانده است.


نتیجه تحلیل و بررسی ها
معمولا ما ایرانی ها به دلیل سطح آموزش ها، تجربیات و محدود بودن ارتباطات، دیدگاه سنتی به بازار های مالی و سرمایه گذاری داریم. پروژه های استارتاپی، ونچر کپیتال های رمزارز، هلدینگ های ریسک پذیر و تمامی فعالیت های کوچک و پر ریسک، نقش مهمی در اقتصاد و بخصوص کسب بازدهی از بازار مالی ایفا میکنند. نظر شخصی بر این است که مدیران و کارشناسان ایرانی میتوانند با الگو گرفتن از صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر در بازار رمزارز و پروژه های استارتاپی به فکر ایجاد صندوق ایرانیزه شده باشند که دارایی های متنوعی از بیت کوین، آلت کوین های برتر، کسب و کار های کوچک و ارزنده و سایر موارد ریسک پذیر مدیریت کنند و بازدهی آن را با سرمایه گذاران خرد بورسی یا غیر بورسی سهیم شوند.

سهام ۵ شرکت سرمایه گذاری بیت کوین چقدر بازدهی داشته است؟

طی چند سال اخیر صندوق های سهام، درآمد ثابت و مبتنی بر کالا (طلا و زعفران) روند خوبی را طی کرده اند؛ اما برای جذب سرمایه و کسب بازدهی سهامدار کفایت نمیکند. این روز ها مردم به دلیل تورم افسار گسیخته و اتفاقات اقتصادی، ریسک پذیر تر از قبل شده اند و در حال آشنا شدن با ایده هایی نو هستند که بازدهی بیشتری را کسب کنند. مثلا میتوان صندوق هایی را ایجاد کرد که مزرعه بیت کوین دارند و به صورت قانونی رمزارز های مختلف را استخراج میکنند یا فعالیت هایی از جمله سپرده گذاری در پلتفرم های دیفای دائو و سرمایه گذاری مستقیم بر روی رمزارز ها انجام میدهند.

کد خبر: ۲۹۹٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha