۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
واگذاری عرصه ملی برای اجرای طرح دامداری در گرگان
سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

واگذاری عرصه ملی برای اجرای طرح دامداری در گرگان

گرگان- سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان گفت: واگذاری عرصه های ملی و دولتی به منظوره توسعه بخش کشاورزی با استعدادیابی اراضی در بخش های مختلف این حوزه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود بزی ظهر پنجشنبه در حاشیه تور رسانه ای بهره برداری از دامداری صنعتی در عرصه های ملی در گرگان، اظهار کرد: شرکت تعاونی «فربه اصیل گرگان» درخواست واگذاری از عرصه های ملی دولتی را در سال ۷۹ ارائه کرد که با تخصیص و استعدادیابی اراضی و پس از آن با طی روند پرونده در کمیسیون های مختلف و اخذ مجوزات لازم این مسئله محقق شد.

سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در این واگذاری چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع عرصه ملی برای این پروژه تخصیص پیدا کرده و قرارداد اجاره با این شرکت منعقد شده است.

وی ادامه داد: اگر پروژه ۱۰۰ درصد به بهره برداری برسد، انحراف طرح نداشته باشد و تصرف مازاد اراضی همجوار و یا تغییر کاربری نداشته باشند با توجه به تبصره دو ماده ۹ قانون بهره برداری می توانند درخواست انتقال قطعی نیز داشته باشند.

بزی با اشاره به اینکه در عرصه های ملی واگذاری ها به سه صورت انجام می شود، خاطرنشان کرد: برخی واگذاری ها برای اجرای طرح های کشاورزی در قالب مشاع و برخی نیز واگذاری طرح های غیر کشاورزی و همچنین طرح های زیر مجموعه بخش کشاورزی است که بعد از استعدادیابی، تخصیص زمین و روند واگذاری اراضی انجام می شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در راستای طرح واگذاری عرصه های ملی برای پروژه های کشاورزی طرح دامداری دو منظوره تولید شیر و مولد سازی ۵۰ راسی در جاده شصت کلاته به بهره برداری رسیده است.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha