۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
چطور شارژر اصلی آیفون را تشخیص دهیم؟

چطور شارژر اصلی آیفون را تشخیص دهیم؟

جهت جلوگیری از ضررهای مالی ناشی از خرید محصولات فیک و البته افزایش راندمان کارکردی، کلیه افراد بایستی با روش‌های تشخیص شارژر و کابل آیفون اصلی از نمونه‌های تقلبی آشنا باشند.

به گزارش بازار، تصمیمات اخیر شرکت اپل در حذف شارژر آیفون از جعبه‌های این نوع گوشی همراه که به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید این شرکت صورت گرفت، موجب شد تا تمامی دوست‌داران موبایل‌های آیفون، به خرید شارژرهای اورجینال نیاز داشته باشند. با توجه به این اتفاق و ثبت تقاضاهای گسترده برای خرید شارژر آیفون، بسیاری از شرکت‌ها به تولید محصولات غیراورجینال روی آوردند؛ چنان‌که امروزه در بازارهای محصولات الکترونیکی در تمامی کشورهای جهان، شاهد وجود انواع شارژرهای غیراصل آیفون خواهیم بود. جالب است بدانید که شارژرهای غیراصل، عمر کارکردی پایینی دارند و قادر به شارژ کردن سریع و کامل باتری‌های گوشی نیستند. نهایتا افراد پس از مدتی، باید به تعویض شارژر خود اقدام کنند و از همین رو، هزینه‌های هنگفت و بی‌ثمری روی دست خریداران محصولات فیک باقی می‌ماند. ما در این مقاله قصد داریم که نحوه تشخیص شارژر و کابل اصلی آیفون از محصولات تقلبی را به کاربران آموزش دهیم.

نحوه تشخیص شارژر ایفون اصلی از مدل‌های تقلبی

جهت جلوگیری از ضررهای مالی ناشی از خرید محصولات فیک و البته افزایش راندمان کارکردی، کلیه افراد بایستی با روش‌های تشخیص شارژر و کابل آیفون اصلی از نمونه‌های تقلبی آشنا باشند. برخی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص اصل بودن شارژر گوشی‌های آیفون عبارت‌اند از:

  1. خوانایی و کیفیت بالای نوشته‌های روی جعبه شارژر

  2. نحوه آرایش پین‌های آداپتور

  3. وجود کاتالوگ‌های باکیفیت در جعبه

  4. تطابق سریال نامبر حکاکی شده روی بدنه و بسته‌بندی شارژر

  5. کیفیت بسته‌بندی شارژرهای آیفون

  6. شرایط پلاستیک دورتادور یو اس بی

  7. سرتیفیکیت ایمنی شارژر آیفون اورجینال

  8. نوع نوشتار عدد ۲۰ برای شارژرهای ۲۰ وات آیفون

  9. محو بودن اطلاعات حک شده روی شارژرهای اورجینال

  10. میزان گرم شدن آداپتور در زمان شارژ باتری موبایل.

با توجه به اهمیت پارامترهای فوق، در ادامه به بررسی برخی از روش‌های تشخیصی عنوان‌شده خواهیم پرداخت.

خوانایی و کیفیت بالای نوشته‌های روی جعبه شارژر آیفون

به‌یاد داشته باشید که اگر جوهر نوشته‌های روی جعبه شارژرهای گوشی‌های همراه آیفون حالت پخش‌شدگی داشته باشند، بدون‌شک باید از فیک بودن این تجهیزات مطمئن شوید. وجود اشتباهات املایی و عدم خوانایی نوشته‌های روی جعبه نیز، دیگر دلیل محکمی برای اطمینان از تقلبی بودن شارژرهای iphone به‌شمار می‌رود. این در حالی است که جعبه‌های شارژرهای اصلی آیفون، هیچ‌گونه حالت چاپی نامناسبی ندارند و فاقد هرگونه اشتباهات املایی و تایپی هستند.

چطور شارژر اصلی آیفون را تشخیص دهیم؟

تشخیص شارژر آیفون اصل از تقلبی با نحوه آرایش پین‌های آداپتور

جهت تشخیص شارژرهای اصل از مدل‌های تقلبی آیفون، افراد می‌توانند به آرایش پین‌های آداپتورها توجه کنند. در آداپتورهای اورجینال، هشت پین روی پورت اتصال کابل آیفون به کلگی قرار گرفته است که ۲ پین در کناره‌ها و ۶ پین در وسط وجود دارد. به‌طور کلی آرایش قرارگیری پین‌ها، بسیار منظم خواهد بود و افراد از دیدن آن‌ها لذت خاصی می‌برند؛ اما در سوی مقابل، شارژرهای غیراصل تنها پین‌های اصلی را دارند تا بتوانند گوشی‌های تولیدشده توسط شرکت اپل را شارژ کنند.

وجود کاتالوگ‌های با کیفیت چاپ بالا در جعبه شارژ آیفون اصلی

یکی از روش‌های تشخیص شارژر اصلی آیفون از مدل‌های فیک، توجه به کاتالوگ‌های درون جعبه این تجهیزات الکترونیکی است. بایستی بدانید که درون جعبه‌های شارژرهای اصل ساخته‌شده در کشورهای مختلف، ۲ عدد کاتالوگ راهنما (حاوی اطلاعات مربوط به نحوه استفاده و مشخصات شارژرها) قرار دارد.

تطابق سریال نامبر حکاکی شده روی بدنه و بسته‌بندی شارژر آیفون

هنگام تشخیص شارژر آیفون اصلی از شارژرهای تقلبی، بایستی از تطابق سریال نامبر حک شده روی بدنه و بسته‌بندی شارژر ۲۰ وات آیفون اطمینان حاصل کنید؛ چنان‌که هر دو کد موردنظر، کاملا بایستی همسان باشند. در صورت عدم تطابق این سریال نامبرها، قطعا با یک شارژر غیراورجینال مواجه هستید!

چطور شارژر اصلی آیفون را تشخیص دهیم؟

کیفیت و وزن بسته‌بندی شارژرهای موبایل آیفون

بسیاری از کاربران با بررسی دقیق شرایط بسته‌بندی جعبه شارژر آیفون، مدل‌های اصل را از تقلبی تشخیص می‌دهند؛ چنان‌که به‌طور کلی وزن و کیفیت جعبه‌های شارژرهای فیک، نسبتا پایین خواهند بود؛ اما بسته‌بندی جعبه‌های شارژر اصلی آیفون بسیار شکیل است و از وزن نسبتا سنگین‌تری نیز بهره می‌برند.

سرتیفیکیت ایمنی شارژرهای اورجینال آیفون

یکی دیگر از نشانه‌های تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژرهای تقلبی، وجود کدهای اختصاری ایمنی روی بدنه این تجهیزات الکترونیکی است. در همین رابطه، بایستی بدانید که معمولا روی بدنه شارژرهای اورجینال iphone، دو کد اختصاری مشاهده می‌شود:

  • کد UL: وجود این کد، به معنای تایید تطابق آداپتور دستگاه با استانداردهای ایمنی شرکت apple است.

  • کد CE: وجود این کد، نوعی نشان تایید برای کشور تولیدکننده آداپتور شارژر به‌شمار می‌رود.

با توجه به توضیحات فوق، ذکر این نکته الزامی است که کاربران روی طیف گسترده‌ای از شارژرهای تقلبی، وجود این علائم اختصاری را مشاهده نمی‌کنند.

میزان گرم شدن آداپتور در زمان شارژ باتری موبایل

انواع شارژر آیفون اورجینال، هنگام شارژ کردن باتری گوشی‌های آیفون به‌هیچ عنوان داغ نمی‌شوند؛ اما شارژرهای غیراورجینال، به‌دلیل استفاده از اجزای کم‌کیفیت، معمولا هنگام پر کردن باتری موبایل‌های iphone شدیدا داغ خواهند شد.

نحوه تشخیص کابل‌های شارژ اورجینال ایفون

در یک نگاه کلی، کاربران با بررسی پارامترهای زیر می‌توانند انواع کابل آیفون اصلی را از مدل‌های تقلبی تشخیص دهند:

  • ظاهر عایق ساپورتر USB

  • وجود اشتباهات چاپی قابل توجه روی بسته‌بندی کابل‌های iphone

  • چاپ اطلاعات کامل کالا روی کابل‌ها

  • رنگ تصویر کلگی شارژر حک شده روی جعبه کابل (روی جعبه کابل‌های اصلی آیفون، تصویر کلگی باید به‌صورت سیاه و سفید درج شده باشد)

  • عدم وجود برچسب خاص Made for iPhone (تولیدشده توسط آیفون)

  • یک‌تکه و صاف بودن بخش فلزی کابل شارژر.

ابعاد سری کابل‌های شارژ، دیگر نکته مهمی است که هنگام خرید کابل‌های اورجینال تولیدشده توسط شرکت اپل بایستی به آن توجه داشته باشید.

خرید شارژر اصلی آیفون از فروشگاه موبو لند

جهت خرید تجهیزات جانبی اورجینال موبایل، رجوع به مراکز معتبر عرضه‌کننده، یک موضوع پراهمیت است. همواره شاهد این مسئله بوده‌ایم که افراد با رجوع به فروشندگان غیرمعتبر و خرید محصولات غیراصل، با ضررهای مالی گسترده‌ای مواجه شده‌اند. در همین راستا، فروشگاه اینترنتی معتبر موبو لند (moboland.net) به‌لطف در اختیار داشتن کارشناسان برجسته، ارسال سریع کالاها به سراسر کشور، ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم اصالت کالا و تضمین بهترین قیمت، به انتخاب اول بسیاری از کاربران ایرانی تبدیل شده است.

فروشگاه اینترنتی موبو لند علاوه‌بر ارائه انواع شارژرها و کابل آیفون اصل، طیف گسترده‌ای از قاب‌های متنوع، باتری‌های اورجینال و دیگر قطعات جانبی گوشی‌های همراه را در دسترس هم‌وطنان عزیز قرار می‌دهد. کاربران همچنین برای کسب اطلاعات تکمیلی، امکان برقراری تماس با پشتیبانان حرفه‌ای این مجموعه را خواهند داشت.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha