۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱
وعده وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودروی ارزان قیمت

وعده وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودروی ارزان قیمت

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش، گزینه‌ دولت چهاردهم برای تصدی وزارت در جلسه این کمیسیون قول داده در صورت اعتماد مجلس به وی واردات خودروی ارزان قیمت را دستور کار قرار دهد.

به گزارش بازار، سید محمد اتابک، گزینه‌ دولت چهاردهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی حضور یافت و گزارشی از سوابق تحصیلی و کاری خود در حوزه صنعت ارائه کرد.

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره این جلسه گفت: وزیر پیشنهادی صمت در این جلسه سهم صنعت را در اقتصاد اندک خواند و ارتقای صنعت را مسیری برای حفظ تولید مطرح کرد و برنامه ریزی برای مردمی کردن اقتصاد از مسیر فعالسازی صنایع را از اولویت‌های برنامه‌های خود عنوان نمود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش پررنگ دانش بنیان‌ها در وزارت صمت اظهار داشت: رابطه بین دانشگاه و صنعت، خودرو یکی از موضوعات مهم وزارت صمت، خلا واردات خودروهای خارجی، سهم معادن و آورده آنها، سهم دانش بنیان‌ها در وزارت صمت، تبدیل علم به ثروت، کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، موضوع آلاینده‌ها، معادن کوچک مقیاس، وجود ایمیدرو در خراسان جنوبی، آزاد سازی معادن، تعیین تکلیف ارزاق عمومی در وزارت صمت و کشاورزی و… از موضوعاتی بود که در این جلسه به صورت ویژه به آن پرداخته شد و وزیر پیشنهادی صمت نسبت به آنها پاسخی ارائه کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه حل مشکل خودرو رقابتی کردن آن است، اظهار داشت: وزیر صمت قول واردات خودروی ارزان قیمت را داد.

وی اضافه کرد: خودرو مسئله‌ای چند وجهی است که تبدیل به دغدغه عمومی شده است، مسیری جز رقابتی کردن آن نیست و باید واردات خودرو عملیاتی شود؛ واردات خودروی ارزان قیمت می‌تواند انحصار آن را بین دو شرکت خودروسازی بشکند، ایشان همچنین اجرای قوانین برای استخراج معادن را ضروری دانست.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha