۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
سه روستای شهرستان کرخه از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند

سه روستای شهرستان کرخه از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۳ هزار نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی در ۳ روستای شهرستان کرخه بهره‌مند شدند.

به گزارش بازار، صابر علیدادی امروز ۲۴ مردادماه در مراسم افتتاحیه طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان کرخه اظهار کرد: سه روستای بخش مرکزی شهرستان کرخه امروز از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند. این پروژه ظرف مدت یک ماه اجرایی شده است که جا دارد از پیگیری‌های نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی قدردانی کنم.

وی افزود: روند اجرایی طرح‌های ضربتی برای تامین آب روستاها در دستور کار است و پروژه امروز نیز در راستای طرح جهاد آبرسانی و با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سپاه حضرت ولی عصر (عج) وارد مدار بهره‌برداری شده است که جا دارد از سردار شاهوارپور تشکر کنم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: خط انتقال برای تامین آب شرب روستاهای حسین مشلوش، حسین علیه و سلمان داود شهرستان کرخه به طول ۴ کیلومتر اجرایی شده است که ۳ هزار نفر از اجرای این پروژه بهره‌مند شده‌اند.

وی عنوان کرد: روند آبرسانی به روستاهای هدف در طرح جهاد آبرسانی با سرعت در حال اجرا است و اجرای این پروژه‌ها برای جلوگیری از تنش آبی است.

علیدادی با بیان اینکه اجرای طرح آبرسانی خماط در دستور کار است، ادامه داد: اجرای این طرح آب آشامیدنی ۵۸ روستای کرخه را از نظر کمی و کیفی ارتقا می‌دهد و بخش زیادی از مشکلات مردم کرخه به ویژه منطقه آهودشت این شهرستان را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به سرانه مصرف آب در خوزستان اظهار کرد: ۲۰۰ لیتر سرانه مصرف هر نفر در شبانه‌روز است اما در خوزستان از آب شرب برای مصارف کشاورزی، نخیلات و دام استفاده می‌شود که جا دارد از این نعمت گران بها برای مصارف غیر آب شرب پرهیز شود.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha