۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
برنامه هفتم توسعه سند بالادستی توسعه گردشگری دولت چهاردهم است
قائم مقام میراث فرهنگی و گردشگری گلستان:

برنامه هفتم توسعه سند بالادستی توسعه گردشگری دولت چهاردهم است

گرگان- قائم مقام میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: در دولت چهاردهم برنامه هفتم توسعه مبنای سند بالادستی توسعه گردشگری قرار گرفته است.

به گزارش بازار، رحمان فرمانی عصر چهارشنبه در همایش افق گردشگری در دولت چهاردهم که با حضور تشکل ها، اصناف و فعالان این حوزه در موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی برگزار شد، اظهار کرد: دولت برنامه خاص و جداگانه ای در حوزه گردشگری ندارد و تکیه گاه دولت چهاردهم برای پیشبرد اهداف گردشگری بر برنامه هفتم توسعه است و از آن به عنوان یک سند بالادستی استفاده خواهد کرد.

قائم مقائم میراث فرهنگی و گردشگری گلستان افزود: با توجه به اینکه در برنامه هفتم برای اولین بار یک فصل جداگانه در حوزه گردشگری در نظر گرفته شده از آن می توان به عنوان یک نقطه قوت یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون برنامه های توسعه کشور، فصل جداگانه ای در حوزه های تخصصی سه گانه وزارت میراث فرهنگی نداشتیم، خاطرنشان کرد: دو ماده ۸۲ و ۸۳ برنامه هفتم توسعه اختصاص به برنامه های حوزه گردشگری دارد.

فرمانی با اشاره به نقطه ضعف برنامه هفتم یادآور شد: متاسفانه در این برنامه حوزه صنایع دستی هیچ حکم مستقلی نداریم، احکام برنامه توسعه ۷۰ درصد مربوط به گردشگری و ۳۰ درصد حوزه میراث و صفر دردصد مربوط به حوزه صنایع دستی است.

وی با بیان به اینکه البته در بخش یک ماده شش برنامه توسعه، یک تکلیف برعهده وزارت رفاه در حوزه صنایع دستی گذاشته شده است، یاد آور شد: یکی دیگر از نقاط ضعف برنامه هفتم در این است که در بخش اهداف کمی واضح نیست که چگونه باید به این اهداف برسیم و تکلیف و برنامه اجرایی مشخص ندارد.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha