۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
حال گردشگری گلستان خوب نیست| ضرورت ارائه آمارهای واقعی
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گرگان:

حال گردشگری گلستان خوب نیست| ضرورت ارائه آمارهای واقعی

گرگان- رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گرگان گفت: حال گردشگری گلستان به هیچ وجه خوب نیست و برای درک شرایط، باید با ارائه آمار واقعی تصمیمات درست اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا غیاثی زاده ظهر چهارشنبه در همایش افق گردشگری در دولت چهاردهم که با حضور تشکل ها، اصناف و فعالان این حوزه در موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از ما مدعی پرچم دار گردشگری هستیم اما در واقع به گونه ای دیگر عمل شده و اگر بخواهیم در این حوزه اتفاقات مثبت رخ دهد باید به سمت ارائه آمار واقعی برویم.

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان گرگان افزود: گلستان در بسیاری از موضوعات صنعت و سرانه درآمدی در رده های آخر قرار دارد و اگر آمار واقعی ارائه و مشخص شود که رتبه گلستان به لحاظ گردشگری پایین است، توجه ها به این استان بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش ها و برنامه هایی که در سطح استان توسط ادارات گوناگون برگزار می شود، خروجی مناسبی نداشته و منتج به نتیجه نشده است.

وی برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین را نمونه یک جشنواره موفق دانست و گفت: جشنواره اقوام که سال هاست در گلستان برگزار می شود و توانسته به ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری برسد باعث شده تورهای زیادی برای دیدن از این جشنواره به گلستان سفر کنند.

وی اضافه کرد: ابن اقدامات نه تنها هزینه ای برای دولت ندارد بلکه ارز آوری خوبی نیز به همراه داشته است.

غیاثی زاده افزود: اگر می خواهیم دیگر برنامه ها، جشنواره و همایش های گردشگری به سرانجام برسد باید کار تیمی انجام شود زیرا جزیره ای عمل کردن در حوزه گردشگری باعث عقب ماندگی استان شده است.

وی با تاکید بر این مساله که حال گردشگری گلستان اصلا خوب نیست، خاطرنشان کرد: چه تعداد از ادارات گردشگری به صورت تخصصی به این حوزه ورود کرده اند و از مشاوران و کارشناسان این حوزه استفاده کرده است؟ بسیاری از تصمیم گیری ها در خصوص رویدادها، جشنواره ها و نمایشگاه ها را متاسفانه توسط افراد غیر متخصص و ناآگاه گرفته می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان یادآور شد: باید با همکاری بخش خصوصی و ادارات و انجام یک کار تیمی چارچوب گردشگری را درست کنیم و به جای چرایی مسائل و مشکلات گردشگری، نقشه راهی ترسیم و براساس این نقشه برای توسعه گردشگری پیش برویم.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha