۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
ضرورت توسعه بازارهای صادراتی در حوزه معادن | چالش آموزش و نیروی انسانی متخصص داریم
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ضرورت توسعه بازارهای صادراتی در حوزه معادن | چالش آموزش و نیروی انسانی متخصص داریم

اصفهان - سهل آبادی؛ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و استان اصفهان گفت: اصفهان با دارا بودن ذخایر معدنی متنوع و قابل توجه در حوزه‌های مختلف از جمله سنگ آهن، مس، زغال‌سنگ، سنگ‌های ساختمانی دارد.

عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای بهره‌برداری بهینه از منابع معدنی و افزایش سهم معدن در تولید ناخالص داخلی، باید اقداماتی اساسی انجام شود.

وی با بیان اینکه ارتقای فناوری‌های استخراج و فرآوری مواد معدنی می‌تواند بهره‌وری را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهد، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه (R&D) و استفاده از فناوری‌ های نوین مانند فناوری‌ های دیجیتال و هوش مصنوعی می‌ تواند به بهبود فرآیندهای معدنی کمک کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و استان اصفهان یکی دیگر از چالش های بخش معادن را آموزش و نیروی انسانی متخصص می‌ داند و اضافه می‌ کند: سرمایه‌ گذاری در آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، می‌تواند به بهبود مدیریت و کارایی در بخش معدن منجر و ایجاد دوره‌های آموزشی تخصصی و همکاری با دانشگاه‌ ها و مراکز تحقیقاتی می‌تواند به تربیت نیروی کار ماهر و متخصص کمک می کند.

وی نقش استان اصفهان در تأمین مواد اولیه صنایع مختلف کشور را کلیدی دانست و بیان کرد: اصفهان با دارا بودن ذخایر معدنی متنوع و قابل توجه در حوزه‌های مختلف از جمله سنگ آهن، مس، زغال‌سنگ، سنگ‌های ساختمانی و بوکسیت، نقش تعیین کننده ای در کشور دارد.

توسعه بازارهای صادراتی در حوزه معادن

سهل‌آبادی افزود: بهره‌برداری بهینه از این ذخایر و افزایش تولید نیازمند بهبود فناوری‌ ها، سرمایه‌گذاری‌ های جدید و توسعه زیرساخت‌ های لازم برشمرد و گفت: توسعه بازارهای صادراتی برای استفاده از این ظرفیت عظیم خدادادی ضرورتی غیرقابل انکار دارد؛ موضوعی که تاکنون کمتر مورد توجه بوده است.

سهل آبادی با تاکید بر اینکه بازاریابی و توسعه بازارهای صادراتی برای محصولات معدنی، می‌تواند منبع درآمد جدیدی را برای استان‌ ها و کشور فراهم کند، تصریح کرد: ایجاد توافق‌ نامه‌ های تجاری با کشورهای مختلف و حضور فعال در نمایشگاه‌ ها و رویدادهای بین‌المللی نیز در توسعه بازارهای صادراتی بسیار کمک کننده است.

کد خبر: ۲۹۹٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha