۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
عرضه سوخت ۱۰۰ درصد زیستی توتال انرژی به بندر سنگاپور

عرضه سوخت ۱۰۰ درصد زیستی توتال انرژی به بندر سنگاپور

توتال انرژی نخستین سوخت دریایی تولیدشده از پسماند روغن خوراک‌پزی را در سنگاپور عرضه کرد.

به گزارش بازار به نقل از رویترز توتال انرژی روز دوشنبه (۲۲ مرداد) اعلام کرد همسو با هدف خود برای توسعه فروش سوخت‌های دریایی کم‌کربن، نخستین محموله سوخت ۱۰۰درصد زیستی (تولیدشده از پسماند روغن خوراک‌پزی) را برای استفاده به‌عنوان سوخت کشتی‌ها در سنگاپور عرضه کرده است.

سوخت زیستی دریایی یکی از چند سوخت جایگزین است که صنعت کشتیرانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و دورشدن تدریجی از سوخت‌های آلاینده استفاده می‌کند و انتظار می‌رود تقاضا برای این نوع سوخت در سنگاپور، یکی از شلوغ‌ترین بنادر جهان، به‌تدریج افزایش یابد.

«شرکت توتال انرژی مارین فیولز» (TotalEnergies Marine Fuels)، یکی از برترین شرکت‌های تولید سوخت‌های زیستی سنگاپور در سال گذشته میلادی، اعلام کرد این سوخت زیستی به‌طور کامل از پسماند روغن پخت‌وپز تهیه‌شده و در جنوب شرقی آسیا تولید شده است و می‌تواند براساس چرخه عمر، انتشار گازهای گلخانه‌ای را ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش دهد.

این محموله پنجم اوت با شناور هیوندای گلوویس ویژه حمل خودرو متعلق به شرکت گلوبال انرژی مستقر در سنگاپور، عرضه شد.

«شرکت توتال انرژی مارین فیولز» ماه ژانویه به رویترز گفته بود که تقاضای سالانه سوخت زیستی دریایی در سنگاپور به‌طور بالقوه می‌تواند نسبت به سال ۲۰۲۳ دو برابر شود و تا سال ۲۰۲۵ به حدود یک میلیون تن برسد.

کد خبر: ۲۹۹٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha