گوگل از نسل جدید گوشی‌های پیکسل رونمایی کرد

گوگل از نسل جدید گوشی‌های پیکسل رونمایی کرد

شرکت گوگل طی مراسمی در کالیفرنیا از تلفن‌های همراه پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو، پیکسل ۹ پرو XL و البته از یک تلفن همراه تاشو به نام پیکسل ۹ پرو فولد رونمایی کرد.

به گزارش بازار، ماه اوت پیش از این ماه کم خبری در حوزه فناوری بود اما دیگر اینطور نیست. اکنون شرکت گوگل رویداد سالانه پیکسل خود را از ماه اکتبر به این ماه منتقل کرده و سخت‌افزارهای فناورانه جدیدی را شب گذشته رونمایی کرده است. در اینجا به بررسی تلفن‌های همراه جدیدی که گوگل به تازگی معرفی کرده است می‌پردازیم.

تلفن همراه پیکسل ۹ گوگل

به نقل از انگجت، اولین موردی که در جدیدترین پیکسل ۹ گوگل متوجه می‌شوید، ظاهری است که بازطراحی شده است. نوار دوربین به شکل یک بیضی مستطیلی شکل در آمده است که از پیکسل ۸ باریک‌تر است. اندازه صفحه‌نمایش آن پس از کاهش به ۶.۲ اینچ در پیکسل ۸، به ۶.۳ اینچ افزایش یافته است و با شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲(Corning Gorilla Glass Victus ۲) پوشانده شده است. این نمایشگر اولد رزولوشن یا وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۲۴ پیکسل دارد و نرخ تازه‌سازی آن ۱۲۰ هرتز است. پشت تلفن همراه نیز شیشه‌ای صیقلی با روکش‌های فلزی روی قاب و دوربین‌ها دارد.

در مورد دوربین‌ها، باید بگوییم که همان تعداد دوربین‌های سال گذشته یعنی دو عدد در پشت، یکی در جلو وجود دارد، اما لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید نسل قبلی با یک لنز اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین شده است. دو دوربین دیگر نیز مشخصات مشابهی دارند، با این تفاوت که دوربین جلویی اکنون دارای فوکوس خودکار برای ثبت سلفی بهتر است. برای استفاده از این حسگرهای فانتزی، پیشرفت‌های جدید عکاسی هوش مصنوعی مانند Add Me و Reimagine نیز به قابلیت‌های قبلی اضافه شده است. Add Me امکان اضافه کردن عکسی مجزا به عکس‌های گروهی را فراهم می‌کند. با این قابلیت، اگر از عکسی گروهی جا مانده‌اید، می‌توانید خود را به آن اضافه کنید. به‌ لطف هوش مصنوعی پیشرفته گوگل هم خروجی، طبیعی و کم‌نقص خواهد بود.

در نوار مخصوص دوربین‌ها در پنل پشتی، لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین اصلی قابلیت زوم اپتیکال ۸ برابری دارد و دو دوربین دیگر نیز در تصویربرداری ماکرو یا از نمای نزدیک بهبود یافته‌اند.

یک باتری ۴ هزار و ۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم که ظرفیت و سرعت آن افزایش پیدا کرده است، وظیفه تامین انرژی این گوشی گوگل را بر عهده دارد. باتری این تلفن همراه پرچمدار را ظرف ۳۰ دقیقه می‌توان تا ۵۵ درصد شارژ کرد. این پیکسل حتی از فست شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

پیکسل ۹ با همان تراشه Tensor G۴ کار می‌کند که به گونه‌ای طراحی شده است که در کارهای روزمره بهتر عمل کند و در عین حال باتری کمتری مصرف کند. اکنون مدل پایه پیکسل با ۱۲ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود و گزینه مدل ۸ گیگابایتی حذف شده است. این رم اضافی به مدیریت بسیاری از موارد هوش مصنوعی جمنای(Gemini) که به صورت استاندارد در اندروید ۱۵ ارائه می‌شوند کمک می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید گوگل پیکسل ۹، تماس ماهواره‌ای اضطراری یا SOS است. کاربر این گوشی در صورتی که در منطقه‌ای بدون پوشش شبکه سلولی یا وای‌فای باشد، می‌تواند از این قابلیت برای اتصال به یک شبکه ماهواره‌ای جهت مخابره پیام خود استفاده کند. این قابلیت در دو سال اول بعد از عرضه این گوشی به‌ صورت رایگان در اختیار کاربران خواهد بود، اما دستکم در مقطع کنونی فقط در ایالات متحده امکان استفاده از آن وجود دارد.

گوگل در جریان رویداد خود اعلام کرد که پیکسل ۹ با جدیدترین نسخه اندروید روانه بازار نمی‌شود. این گوشی قرار است با اندروید ۱۴ عرضه بشود، ولی همان‌طور که انتظار می‌رود، اولین گوشی موبایلی خواهد بود که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این آپدیت در پاییز پیش رو منتشر شود.

پیکسل ۹ با وعده ۷ سال سیستم عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه می‌شود و قیمت آن از ۷۹۹ دلار برای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود. تلفن‌های همراه پیکسل ۹ در روز ۲۲ اوت چهار رنگ عرضه می‌شوند.

پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال

کسانی که از یک گوشی استاندارد راضی نیستند می‌توانند به جای آن پیکسل ۹ پرو یا پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال را انتخاب کنند. مشخصا امسال، افزوده شدن کلمه پرو Pro لزوما به معنای بزرگتر بودن تلفن همراه نیست. پیکسل ۹ پرو هم اندازه پیکسل ۹ معمولی است و هر دو صفحه نمایش ۶.۳ اینچی دارند. گوگل با پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال دسته جدیدی را در خط تولید خود ایجاد کرده که با مشخصات کلی مشابه مدل Pro اما با صفحه نمایش بزرگتر ۶.۸ اینچی و باتری ۵۰۶۰ میلی آمپر ساعتی در مقابل باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی در مدل کوچکتر عرضه می‌شود.

هر سه مدل پیکسل ۹ از یک پردازنده Google Tensor G۴ استفاده می‌کنند، اما دو تلفن پرو دارای ۱۶ گیگابایت رم برای اجرای هوش مصنوعی در اختیار دارند. مدل‌های پرو همچنین دارای یک لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی اضافی در پشت و یک دوربین سلفی ۴۲ مگاپیکسلی در جلو هستند.

قبمت عرضه پیکسل ۹ پرو از ۹۹۹ دلار و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود. این تلفن‌های هوشمند نیز در چهار رنگ عرضه می‌شوند.

گوگل پیکسل ۹ پرو فولد

اکنون به طور رسمی می‌دانیم که دومین گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد ۲ نامیده نمی‌شود، بلکه پیکسل ۹ پرو فولد نامیده می‌شود. این تلفن همراه یک صفحه‌نمایش داخلی هشت اینچی دارد که آن را به بزرگ‌ترین تلفن همراه موجود تبدیل می‌کند. صفحه نمایش بیرونی نیز بزرگتر است و اندازه آن ۶.۳ اینچ است که نسبت به سال گذشته ۵.۸ اینچ افزایش یافته است. گوگل ادعا می‌کند که صفحه نمایش داخلی ۸۰ درصد روشن‌تر از مدل قبلی خود است و اکنون حداکثر ۲۷۰۰ نیت روشنایی دارد.

یک شکایت دائمی در مورد تاشوها سنگین و حجیم بودن آنهاست. گوگل امیدوار است که چند ترفند در طراحی به این امر کمک کند. اکنون گوگل پیکسل ۹ پرو فولد در حالت بسته تنها ۰.۴ اینچ اندازه دارد که آن را به باریک‌ترین تلفن همراه تاشو موجود در بازار تبدیل می‌کند. و با وزن ۲۵۷ گرمی، حدود ۲۵ گرم سبک‌تر از پیکسل فولد است.

این تلفن همراه تاشو جدید دارای تراشه Tensor G۴ گوگل است، به طور استاندارد با ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود و فضای ذخیره سازی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی را ارائه می‌دهد. مشابه تمام گوشی‌های پیکسل ۲۰۲۴، هوش مصنوعی جمینای در پرو فولد نیز حضور پررنگی دارد. این تلفن همچنین با یک سال برنامه One AI Premium همراه است که پس از آن هزینه آن ۲۰ دلار در ماه است.

سه دوربین خارجی شامل یک لنز عریض، فوق عریض و تله فوتو با زوم اپتیکال ۵ برابر و تا ۲۰ برابر Super Res Zoom از ویژگی‌های آن است. یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی هم در داخل و هم در جلوی صفحه نمایش بیرونی وجود دارد. و به لطف ماهیت تاشوی آن، می‌توانید با استفاده از دوربین‌های قوی‌تر پشتی، با بررسی پیش‌نمایش تصویر در صفحه بیرونی، سلفی بگیرید.

پیکسل ۹ پرو فولد قیمتی برابر با ۱۷۹۹ دلار دارد و در تاریخ ۴ سپتامبر در فروشگاه‌ها در دو رنگ عرضه می‌شود.

کد خبر: ۲۹۹٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha