۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
پیش بینی صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری از استان سمنان
معاون صمت سمنان خبر داد؛

پیش بینی صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری از استان سمنان

سمنان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از پیش بینی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در یکساله ۱۴۰۳ در استان سمنان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر تبیانیان غروب سه شنبه در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به میزبانی استانداری و با حضور جمعی از مسئولان بیان کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال صادرات در استان ، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: طی این مدت ، ۵۷۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار از گمرگات استان به کشورهای مختلف صادر شده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در این نشست و با حضور مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ، مسائل و مشکلات و نیازمندی های پیش روی صادرکنندگان استان به کشور عراق مطرح و راهکارهای لازم در راستای رفع آنها مورد بررسی قرار گرفت.

تبیانیان گفت: بالا بودن هزینه های حمل کالاهای صادراتی به کشور عراق ، درخواست نظارت بر جعل برند محصولات صادراتی به عراق ، مواجه بودن با نوسانات نرخ ارز و درخواست برخی صادرکنندگان جهت برگزاری نمایشگاه تخصصی و یا پاویون اختصاصی در این کشور از مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست از سوی صادرکنندگان ارائه و مطرح شد.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه ابتدایی امسال در حدود ۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۲ میلیون دلار به کشور عراق از سوی واحدهای تولیدی و بازرگانی استان صادر شده است .

کد خبر: ۲۹۹٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha