۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان در سال‌های اخیر جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان در سال‌های اخیر جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان،گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان در سال‌های اخیر جهش قابل ملاحظه‌ای داشته و نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۵۰.۹ درصد و میانگین کشور حدود ۴۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین محمدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی در محل استانداری زنجان،با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصادی موضوع اشتغال و رصد نرخ بیکاری است،گفت: باید شاخص اشتغال هم نسبت به میانگین کشوری و هم نسبت به سال‌های گذشته سنجیده و تطبیق داده شود.

وی ابراز کرد: گزارش‌های بخش اشتغال هم نقاط قوت و هم نگرنی‌هایی دارد و نقطه مثبت اشتغال سال ۴۰۲ این بود که بیشترین میزان اشتغال بر پایه نرخ مشارکت اقتصادی در کشور را داشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، ارائه تسهیلات را یکی از ابزارهای اشتغال دانست و گفت: استان زنجان توانسته بیش از ۷۰ درصد منابع اشتغال را جذب کند اما جذب نشدن ۱۰۰ درصدی موجب از دست رفتن فرصت‌های اشتغال می‌شود.

محمدی تاکید کرد: انتظار داریم تسهیل‌گری در شبکه بانکی هم ایجاد شود و برخی بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی باید همکاری بیشتری در ارائه تسهیلات داشته باشند.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال‌های اخیر جهش قابل ملاحظه‌ای داشته و نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان ۵۰.۹ درصد و میانگین کشور حدود ۴۰ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان،با بیان اینکه متقاضیان ایجاد اشتغال در استان بالا رفته و باید شغل‌های بیشتری ایجاد کنیم ،اظهار کرد: متعهد شدیم برای نزدیک ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد کنیم که از این تعداد ۴۰ درصد سهم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و نباید اشتغال را به تسهیلات شبکه بانکی گره بزنیم.

محمدی گفت: ۲.۲ همت برای اشتغال استان در قالب مشاغل خانگی یا تبصره‌های مختلف پیش‌بینی کردیم و باید دانشگاه‌ها، صنعت، کاریابی‌ها و سایر بخش‌ها پای کار بیایند.

کد خبر: ۲۹۹٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha