۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
عقب ماندگی از برنامه‌های توسعه کشور | خبرنگاران مطالبه‌گر باشند
نایب رئیس اتاق سمنان:

عقب ماندگی از برنامه‌های توسعه کشور | خبرنگاران مطالبه‌گر باشند

سمنان- نایب رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه طی دهه‌های اخیر همواره از برنامه‌های توسعه عقب‌تر بوده‌ایم، گفت: مطالبه علل این عقب ماندگی در زمره رسالت‌های خبرنگاران است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر جمعه‌ای ظهر سه شنبه در نشست گرامیداشت مقام خبرنگار در اتاق بازرگانی سمنان ضمن بیان اینکه یکی از مشکلات کشور این است که از برنامه ها عقب هستیم، تاکید کرد: هفت برنامه در کشور در کنار چشم انداز ۲۰ ساله ترسیم شده اما سوال اساسی اینجا است که در قبال این برنامه ها کجا قرار داریم و چقدر از این برنامه ها محقق شده است؟

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این امر آن است که هر کسی را در مسئولیتی قرار داده ایم، افزود: یک مدیر گاهی سفارش نماینده بوده مدیر دیگری را کس دیگری بر سر کار گذاشته و این شرایط ایجاد شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سمنان با طرح این سوال که برنامه های توسعه مگر مصوب رهبر معظم انقلاب اسلامی نبودند پس چرا اجرایی نشده است؟ تاکید کرد: چه اتفاقی افتاده که امروز وضعیت اقتصادی اینطور است تا جایی که یک معلم که ۳۰ سال خدمت کرده به ما مراجعه می کند که نیازش را برطرف یا برایش کار پیدا کنیم؟

جمعه‌ای با اشاره به وضعیت معیشتی مردم، گفت: عملکرد دولت های اصلاح طلب و اصولگرا را دیده ایم در هیچ دولتی مشکل مردم حل نشده و این نشان از اشکالات ساختاری دارد و رسالت خبرنگاران مطالبه این نوع مسائل است.

وی با بیان اینکه حاکمیت ما از آمریکا و روسیه که نیامده است لذا متعلق به ما است و ما هم آن را ساخته ایم، افزود: خبرنگاران بهترین کسانی هستند که می توانند مسیر ما را نقد کنند و به عبارتی بهترین امر کنندگان به معروف و نهی کنندگان از منکر خواهند بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینای جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، تاکید کرد: خبرنگاران می توانند از مسئولان بخواهند که چرا برنامه های توسعه ای انجام نشده است خبرنگاران باید این مطالب را مطالبه کنند.

جمعه‌ای با بیان اینکه خبرنگاران در فساد ستیزی می‌توانند به مراتب نقش ویژه‌تری داشته باشند، افزود: خبرنگاران در زمینه ترویج فرهنگ‌های پسندیده می‌توانند به خوبی ورود داشته باشند و این اهمیت رسانه‌ها است.

کد خبر: ۲۹۹٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha