۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
ضرورت به روزرسانی الگوی کشت در آذربایجان شرقی با توجه به تغییر اقلیم
در گفت و گو با بازار تشریح شد؛

ضرورت به روزرسانی الگوی کشت در آذربایجان شرقی با توجه به تغییر اقلیم

تبریز- جعفری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز بر ضرورت به روزرسانی الگوی کشت در آذربایجان شرقی با توجه به تغییر اقلیم تاکید کرد.

بشیر جعفری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز، در گفت و گو با خبرنگار بازار بر ضرورت یکپارچه‌سازی و تمرکز مدیریت در بخش اجرایی مرتبط با محیط زیست، آب ، کشاورزی و تجارت تأکید کرد.

جعفری اظهار کرد: برای تحقق اهداف و اجرایی شدن پروژه‌ها در بخش کشاورزی، حمایت حاکمیت و اعمال دستورات لازم به نهادهای مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان آب منطقه‌ای استان، اداره کل محیط زیست استان، اداره کل منابع طبیعی استان و شهرداری تبریز ضروری است.

وی افزود: با هماهنگی این نهادها می‌توان تحرک بیشتری به بخش خصوصی، به‌ویژه در حوزه کشاورزی بخشید.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق تبریز، همچنین به اهمیت تجاری‌سازی محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: می‌توانیم با مشارکت دولت و بخش خصوصی، جایگاه ویژه‌ای برای محصولات کشاورزی استان در بازارهای جهانی تعریف کنیم.

وی تأکید کرد: این امر نیازمند تدوین برنامه‌ای منسجم برای محصولات تولیدی است، چرا که در حال حاضر بخشی از تولیدات کشاورزی در دست کشاورزان باقی می‌ماند و نمی‌توانند آن‌ها را در بازارهای داخلی یا خارجی به فروش برسانند.

جعفری در ادامه به بحران آب و ضرورت مدیریت یکپارچه کشوری در این حوزه پرداخت و بر لزوم ایجاد راهکارهایی برای کاهش قطعی برق در بخش کشاورزی تأکید کرد تا بتوان بیشترین بهره‌وری را در این حوزه داشت.

وی همچنین به موضوع انتقال آب بین حوزه‌ها و بارورسازی ابرها اشاره و خاطرنشان کرد: با اتحاد و هماهنگی می‌توان پروژه‌های استانی را به بهترین شکل اجرایی کرد.

کد خبر: ۲۹۹٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha