مصاحبه جدید توسعه‌دهندگان یس کوین؛ ایردراپ YES نزدیک است؟

مصاحبه جدید توسعه‌دهندگان یس کوین؛ ایردراپ YES نزدیک است؟

توسعه‌دهندگان بازی تلگرامی یس کوین مصاحبه جدیدی انجام داده‌اند و درباره ایردراپ توکن YES صحبت کردند.

به گزارش بازار، میلیون‌ها کاربر یس کوین احتمالاً می‌خواهند در اسرع وقت ایردراپ خود را دریافت کنند. با این حال، سازندگان این بازی تلگرامی می‌گویند که به یک رویکرد آرام و حساب‌شده متعهد هستند و به دنبال بهترین راه برای حفط بازیکنانشان می‌گردند. خالقان ناشناس یس کوین اعلام کرده‌اند:

ما سخت کار می کنیم تا با برنامه‌ریزی دقیقِ هر مرحله، از انتشار موفقیت‌آمیز توکن خود و رشد بلندمدت پروژه‌مان مطمئن شویم. هدف اصلی ما ایجاد یک ارزش بلندمدت و پایدار برای صنعت ارزهای دیجیتال است. ما می‌خواهیم توکنی راه‌اندازی کنیم که ارزش پایداری برای هولدرهای خود دارد.

یکی از سخنگویان یس کوین تاکید کرد که این بازی در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارد. تعداد کاربران این بازی در ماه ژوئن (خرداد) تنها ۱۸ میلیون نفر بوده‌ است. به نظر می‌رسد بنیانگذاران یس کوین می‌خواهند قبل از ایردراپ و رویداد تولید توکن (TGE) خود مطمئن شوند که کاربرانشان در این بازی می‌مانند و به مشارکتشان ادامه می‌دهند. آن‌ها تاکید کرده‌اند:

مکانیسم‌هایی که دوپامین کوتاه‌مدت ارائه می‌کنند، می‌توانند به سرعت کاربران را جذب کنند. با این حال هدف ما این است که مطمئن شویم هر کاربر احساس رضایت بلندمدتی را تجربه می‌کند. ما سخت کار می‌کنیم تا هر مرحله را با دقت برنامه‌ریزی کنیم و از موفقیت و رشد بلندمدت پروژه خود مطمئن شویم.

موج جدید بازی‌های تلگرامی

در ماه‌های اخیر، بازی‌های کلیکی تلگرام در بلاک چین تون (مانند نات کوین و همستر کامبت) موفق شدند کاری را انجام دهند که از سال ۲۰۲۱ تکرار نشده‌ بود. در آن زمان بازی‌های بلاک چینی مثل اکسی اینفینیتی به شهرت زیادی رسیدند و میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کردند. با این حال بازی‌های مذکور با گذشت زمان محبوبیت خود را از دست دادند و به نظر می‌رسد بازی‌های تلگرامی راه آن‌ها را ادامه داده‌اند.

این بازی‌ها به دستاوردهای بزرگی هم رسیده‌اند. بازی همستر کامبت ادعا می‌کند که بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد. بازی نات کوین به عنوان اولین بازی تلگرامی هم توانست ایردراپ ۱ میلیارد دلاری خود را با موفقیت انجام دهد. این بازی‌ها نشان دادند که بازی‌های کلیکی در تلگرام می‌توانند اکوسیستم‌های بلاک چینی بسیار خوبی بسازند.

به نظر می رسد که پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام، هم از این بازی‌ها حمایت می‌کند. او اخیراً برای مثال اعلام کرد که بازی تلگرامی کتیزن توانسته است ۱۶ میلیون دلار درآمد کسب کند. دوروف از بازی‌های دیگری مثل نات کوین هم حمایت کرده بود. توسعه‌دهندگان یس کوین خاطرنشان کردند:

کاربران جدید صنعت ارزهای دیجیتال در سه ماه گذشته سریع‌ترین رشد را داشتند. شش ماه آینده بسیار مهم خواهد بود.

حذف ربات‌ها

ساختار کلی یس‌ کوین شبیه به نات کوین و همستر کامبت است. با این حال در این بازی کاربران باید انگشت خود را روی صفحه بکشند (نه اینکه کلیک کنند). به همین خاطر توسعه‌دهندگان یس کوین تاکید کرده‌اند که این بازی از مدل کشیدن برای کسب درآمد (Swipe To Earn) استفاده می‌کند؛ نه کلیک برای کسب درآمد (Tap To Earn). آن‌ها ادامه دادند:

از روز اول ما مدل کشیدن برای کسب درآمد را اجرا کردیم که با مدل کلیک برای کسب درآمد متفاوت است. مدل ما نه تنها مشارکت کاربران را افزایش داده، بلکه به طور مؤثری ربات‌ها را حذف کرده است.

توسعه‌دهندگان همستر کامبت هم اعلام کرده بودند که مشخص نیست چند درصد از کاربران آن ربات هستند. ربات‌ها می‌توانند تعداد کاربران و دنبال‌کنندگان این بازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهند اما اکوسیستم کلی آن‌ها را تضعیف کرده و سهم ایردراپ کاربران اصلی را کاهش می‌دهند.

در هر صورت توسعه‌دهندگان یس کوین خاطرنشان کردند که در تلاش هستند برنامه‌ریزی‌های مربوط به رویداد TGE و ایردراپ خود را انجام دهند. علاوه بر این آن‌ها با صرافی‌های مختلف در ارتباط‌ هستند تا توکنشان را لیست کنند. این بازی ایردراپ دیگری را با صرافی‌هایی مثل اوکی‌اکس و بیت‌گت راه‌اندازی کرده که ۱ میلیون تتر را بین کاربرانش توزیع می‌کند.

آمار یس کوین

توسعه‌دهندگان یس کوین اعلام کردند که کاربران این بازی از حدود ۲۰۰ کشور هستند. ۱۰ کشور از ۲۰ کشور برتر آن‌ها هم در اروپای غربی و آمریکا شمالی قرار دارند.

در گذشته، یکی از انتقادات به بازی‌های بلاک چینی مثل اکسی اینفینیتی این بود که اکثر کاربران آن‌ها از کشورهای توسعه‌نیافته‌ای مثل فیلیپین هستند. در نتیجه هدف اصلی آن‌ها کسب درآمد است. بسیاری از تحلیلگران از جمله بنیانگذار نات کوین باور دارند که چنین ساختاری ناپایدار است

کد خبر: ۲۹۹٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha