۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
ایلان ماسک در مصاحبه با دونالد ترامپ: نباید صنعت نفت و گاز را بدنام کنیم

ایلان ماسک در مصاحبه با دونالد ترامپ: نباید صنعت نفت و گاز را بدنام کنیم

ایلان ماسک گفته بود می‌خواهد بشریت را به‌سمت «تمدن انرژی پایدار» سوق دهد اما در مصاحبه‌ جدیدش با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، گفت: «ما نباید صنعت نفت و گاز را بدنام کنیم.»

به گزارش بازار، ایلان ماسک به‌تازگی در شبکه اجتماعی ایکس با ترامپ مصاحبه کرد. در این مصاحبه که پخش زنده آن به‌دلیل اختلال فنی با بیش از ۴۰ دقیقه تأخیر آغاز شد، ماسک و ترامپ پس از بحث‌های طولانی درباره مهاجرت، تورم و سیاست خارجی، سرانجام به موضوع انرژی و تغییرات اقلیمی رسیدند؛ جایی که ایلان ماسک به‌شکل عجیبی از صنعت سوخت‌های فسیلی دفاع کرد.

دفاع ایلان ماسک از صنعت نفت و گاز در مصاحبه با دونالد ترامپ

ایلان ماسک در مصاحبه با دونالد ترامپ گفت:

«ما نباید صنعت نفت و گاز و افرادی را که در این صنایع سخت کار کرده‌اند تا انرژی لازم برای حمایت از اقتصاد را تأمین کنند، بدنام کنیم.»

مدیرعامل تسلا دیدگاه‌های خود را درباره انرژی «بسیار معتدل» توصیف می‌کند و می‌گوید تعطیلی شرکت‌های نفت و گاز باعث فروپاشی اقتصاد می‌شود.

به‌رغم آنکه جامعه علمی هشدار می‌دهد که بشر به‌سرعت به نقطه اوج بحران اقلیمی نزدیک می‌شود، ماسک می‌گوید می‌توان طی «۵۰ یا ۱۰۰ سال» به اقتصاد انرژی پایدار دست یافت. البته در این مصاحبه ترامپ این رقم را ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سال ذکر کرد ولی ماسک آن را تصحیح نکرد.

به‌زعم ایلان ماسک، این‌طور نیست که سیاره زمین به‌سرعت گرم و ویران شود، بااین‌حال او فکر می‌کند باید به‌سمت انرژی پاک و پایدار حرکت کرد اما نباید در این مسیر درباره صنعت نفت و گاز بدگویی کرد. او می‌گوید برای رسیدن به انرژی پاک «هنوز زمان زیادی داریم و نیازی به عجله نیست.»

در این مصاحبه، دونالد ترامپ نیز به‌طعنه گفت افزایش سطح دریا به این معنی است که مردم املاک کنار اقیانوس بیشتری خواهند داشت. کمپین «کامالا هریس»، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، به‌سرعت از این اظهارنظر انتقاد کردند.

کد خبر: ۲۹۹٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha