۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کدام دولت‌ها در تأیید وزرای پیشنهادی خود موفق‌تر بوده‌اند؟

کدام دولت‌ها در تأیید وزرای پیشنهادی خود موفق‌تر بوده‌اند؟

دولت موقت و دولت‌های بعدی که در این دوران شکل گرفتند، عموماً توانستند با توجه به شرایط خاص کشور، برای اکثریت وزرای پیشنهادی خود از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

به گزارش بازار، در ابتدای انقلاب، فضای سیاسی ایران تحت تأثیر تحولات انقلابی و جنگ تحمیلی بود. دولت موقت و دولت‌های بعدی که در این دوران شکل گرفتند، عموماً توانستند با توجه به شرایط خاص کشور، برای اکثریت وزرای پیشنهادی خود از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

در دوران جنگ تحمیلی و شرایط فوق‌العاده کشور، دولت سیدعلی خامنه‌ای با حمایت گسترده‌ای از سوی مجلس مواجه شد. این دولت به دلیل لزوم اتحاد ملی، توانست اکثریت قریب به اتفاق وزرای خود را با رأی اعتماد مجلس منصوب کند.

بر اساس اطلاعات موجود وزرای پیشنهادی دولت سیدمحمد خاتمی توانستند به طور کامل از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرند اما در طول دوران فعالیت خاتمی و کابینه‌اش، مجلس تعداد زیادی از این وزرا را استیضاح کرد.

وزرای پیشنهادی محمود احمدی نژاد کمترین میزان رأی اعتماد را از مجلس در بین دولت‌های مختلف کسب کرده‌اند. بخش عمده‌ای از وزرای پیشنهادی ناشناخته یا کمتر شناخته شده بودند و سوابق مدیریت قابل توجهی نداشتند.

کد خبر: ۲۹۹٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha