۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کاهش انباشت بیت کوین و جذابیت قیمت آلت کوین ها
تحلیل تکنیکال بیت کوین

کاهش انباشت بیت کوین و جذابیت قیمت آلت کوین ها

قیمت بیت کوین طی یک هفته اخیر به میزان 13 درصد افزایش یافت؛ اما از طرفی، سرمایه گذاران کلان صرافی بایننس تمایل به خرید ندارند و دامیننس بیت کوین هم بنظر میرسد ریزش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

هادی بهرامی؛ بازار: بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال و بزرگ ترین پروژه از لحاظ ارزش بازار در جایگاه اول قرار دارد که بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران آن را نماد بازار نیز میدانند که جدای از مسائل بنیادی، تحرکات قیمت آن میتواند تاثیر چشمگیری بر کل بازار بگذارد. با تحلیل تکنیکال دامیننس ها، جریانات نقدینگی و نمودارهای قیمتی میتوان داده های کاربردی را بررسی کرد و با استفاده از آن، سرمایه گذاری کوتاه مدت و یا بلند مدت انجام داد. دامیننس ها ما را از میزان تسلط رمزارز ها، جریانات نقدینگی از هدایت نقدینگی و میزان عرضه تقاضا و نمودارهای قیمتی از تحرکات قیمت دارایی ها آگاه میکند و با استفاده از همین سه پارامتر میتوان معاملات کوتاه مدت خود را انجام داد.

طبق آخرین بررسی ها، بیت کوین (BTC) با ارزش بازار ۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد دلار و با حجم معاملات ۲۸ میلیارد دلار در جایگاه اول فهرست کوین مارکت کپ و بازار قرار دارد که شاخص تسلط آن با افزایش ۱.۳ درصدی از محدوده ۵۷ درصد به ۵۷.۸ درصد رسید و مجددا در آخر هفته به جای قبلی خود بازگشت و در حال حاضر در محدوده ۵۷ درصد قرار دارد. ارزش بازار بیت کوین طی یک هفته اخیر به میزان ۱۳.۷ درصد افزایش یافته و مبلغ ۱۴۰ میلیارد دلار ورود پول را تجربه کرده است.


تحلیل تکنیکال قیمت و دامیننس
در آخرین تحلیل و بررسی ها، حمایت ۵۳ هزار دلار را محدوده حساس در کوتاه مدت مشخص کردیم و با شرط حفظ آن، دیدگاه صعودی و برگشت روند را داشتیم و از دست رفتن حمایت نیز به معنای تایید ادامه ریزش خواهد بود. قیمت به مدت ۸ ساعت به زیر حمایت ۵۳ هزار دلار نفوذ کرد و با یک تقاضای شوک آور شروع به پامپ کرد و از محدوده ۵۱ هزار دلار به ۶۱ هزار دلار رسید که با کی افت در حال حاضر در محدوده ۵۸ هزار دلار بین کف ۵۳ هزار دلار و سقف ۷۴ هزار دلار قرار دارد.

قیمت با حفظ حمایت معتبر ۵۳ هزار دلار میتواند تا اهداف ۷۴ و ۸۵ هزار دلار صعود داشته و در صورت شکست این دو مقاومت میتواند به روند صعودی خود ادامه دهد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۵۳ هزار دلار از دست برود، کف ۳۸ هزار دلاری در دسترس خواهد بود. با توجه به شاخص های آنچین، بهبود اوضاع اقتصادی جهان و میزان تقاضا در بازار رمزارز بنظر میرسد حمایت ۳۸ هزار دلار آخرین ایستگاه سقوط قیمت بیت کوین پس از رویداد تاریخی هاوینگ و قبل از بولران باشد.

کاهش انباشت بیت کوین و جذابیت قیمت آلت کوین ها


با توجه به تحرکات شاخص اوسیلاتور rsi و اندیکاتور ایچیموکو پیش بینی میشود که قیمت با حفظ حمایت ۵۳ هزار دلار بتواند تا هدف ۷۴ هزار دلار رشد هایی داشته باشد؛ اما بازه چند ماه احتمال از دست رفتن حمایت ۵۳ هزار دلار وجود دارد و همچنین امکان ریزش بیشتر تا کف قوی ۳۸ هزار دلاری. محدوده ۲۵ حمایت خوبی برای اوسیلاتور rsi میباشد و همه داده ها اشاره به ریزش تا حمایت ۳۸ هزار دلار و سپس پرتاب به سمت بالا دارند.

شاخص CVD اسپات بیت کوین که اوردر های معاملاتی و جریانات نقدینگی صرافی های برتر بازار را به صورت مستقیم در قالب نمودار نشان میدهد، همزمان با رشد ۱۳ درصدی قیمت بیت کوین طی هفت روز اخیر، افزایش را تجربه کرد اما در حال حاضر صرافی بایننس برخلاف سایر صرافی ها روند توزیع و تخلیه سکه ها را شروع کرده است و بنظر میرسد افزایش قیمت بیت کوین موقتی بوده و سرمایه گذاران کلان در صرافی بایننس تمایل به خرید و انباشت ندارند.

در حال حاضر صرافی بایننس برخلاف سایر صرافی ها روند توزیع و تخلیه سکه ها را شروع کرده است و بنظر میرسد افزایش قیمت بیت کوین موقتی بوده و سرمایه گذاران کلان در صرافی بایننس تمایل به خرید و انباشت ندارند. با توجه به تحرکات شاخص اوسیلاتور rsi و اندیکاتور ایچیموکو پیش بینی میشود که قیمت با حفظ حمایت ۵۳ هزار دلار بتواند تا هدف ۷۴ هزار دلار رشد هایی داشته باشد؛ اما بازه چند ماه احتمال از دست رفتن حمایت ۵۳ هزار دلار وجود دارد.


شاخص تسلط یا همان دامیننس بیت کوین در محدوده ۵۷ درصد و بر روی حمایت قرار دارد که بنظر میرسد قصد دارد حمایت خود را شکسته و به ریزش بیشتر ادامه دهد. اگر حمایت از دست برود، حمایت معتبر ۵۵.۹ درصد در دسترس خواهد بود و این ریزش میتواند نقدینگی را به سمت آلت کوین ها و یا تتر usdt هدایت کند. پیش بینی میشود دامیننس بیت کوین به مرور کاهش یابد؛ زیرا درگیر مقاومت بلند مدت است که اگر پول به سمت آلت کوین ها برود، آلت پارتی خواهیم داشت و اگر به سمت تتر هدایت شود، بازار به نزول خود ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۲۹۹٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha