۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
آوار روزهای سیاه مدیریت بورس بر سر سهامداران
بورس در یک نگاه؛

آوار روزهای سیاه مدیریت بورس بر سر سهامداران

در سیاه ترین روزهای مدیریت بورس؛ بازار سهام بر سر سهامداران مظلوم فرود آمده و همچنان کسی پاسخگو نیست.

سمیه شوریابی؛ بازار: پس از افت و خیزهای روزهای اخیر، شاخص کل در روز جاری سطح دو میلیون واحد را از دست داد و با افت بیش از ۴.۷۰۰ واحدی رو به رو شد.

این در حالی است که ارزش معاملات یکی از کمترین رکوردهای خود را ثبت کرد و رقم ۱.۶۰۰ میلیارد تومان برای این پارامتر به ثبت رسید.

می توان گفت در اتفاقی تاریخی و کم سابقه؛ امروز ۲۲ مردادماه، بیش از ۵۰۰ شرکت بورسی در صف فروش قفل شدند و مال و جان مردم بیشتر به غارت رفت.

در سیاه ترین روزهای مدیریت بورس؛ تمام مشکلات بر سر سهامداران مظلوم فرود آمده و همچنان کسی پاسخگو نیست و این در حالی است که ۶۵۶ نماد منفی در بازار داریم و بورس به معنی واقعی تبدیل به موجودی بی جان شده است ضمن اینکه ثبت نام خودرو طبق معمول بر خروج پول تأثیرگذار بوده و البته بحث مجازات اسراییل نیز همچنان پابرجاست.

حاشیه های مربوط به کابینه تاثیر خاصی در حال حاضر بر روند بازار نمی تواند داشته باشد چرا که وزرای معرفی شده به مجلس اکثراً جدید هستند و عملکرد و رویکردشان هنوز معلوم نیست.

افزایش نرخ رشد ماهانه نقدینگی و پایه پولی

آمار جدید مربوط به نقدینگی نشان می دهد در خرداد ماه نرخ رشد ماهانه نقدینگی افزایشی شده است، نرخ رشد ماهانه ی نقدینگی در خرداد به حدود سه درصد رسیده است که از شهریور سال گذشته بی سابقه بوده است، این در حالی است که نرخ رشد نقدینگی در خرداد سال گذشته کمتر از دو درصد بوده، در مجموع میانگین نرخ رشد ماهانه نقدینگی در بهار امسال بیش از دو درصد بوده در حالی که بهار سال گذشته میانگین نرخ رشد ماهانه کمتر از ۱.۵ درصد بوده است.

آوار روزهای سیاه مدیریت بورس بر سر سهامداران

اثر رشد نرخ سود سپرده به خوبی خودش را در افزایش نرخ رشد نقدینگی نشان می دهد، انتظار می رود تابستان امسال نرخ رشد ماهانه نقدینگی بیش از تابستان سال گذشته باشد.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha