۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
تدوین شناسنامه ایمنی  ۱۶۰۰ واحد صنعتی یزد/ شهرک های صنعتی به تجهیزات اطفای حریق مجهزند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد:

تدوین شناسنامه ایمنی ۱۶۰۰ واحد صنعتی یزد/ شهرک های صنعتی به تجهیزات اطفای حریق مجهزند

یزد- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از تدوین شناسنامه ایمنی برای بیش از هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی یزد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد؛ مسلم فلاح زاده با اشاره به وقوع چندین حادثه پی در پی حریق در واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد اظهار کرد: بر اساس قانون شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد موظف است برای تامین ایمنی شهرکها و نواحی صنعتی اقداماتی را انجام دهد که خوشبختانه تاکنون فراتر از آنچه که مصوب بوده اجرا شده است.

وی با اشاره به تجهیز شهرکها و نواحی صنعتی به ایستگاه آتش نشانی گفت: تاکنون هفت ایستگاه آتش نشانی در شهرکهای صنعتی یزد، تفت ۲، جهان آباد، ابرکوه، فولاد و مهریز با اعتباری بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان احداث شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد با اشاره به تجهیز ایستگاه های آتش‌نشانی شهرکهای صنعتی به خودرو اطفاء حریق ابراز کرد: تاکنون ۱۳ خودرو آتشنشانی به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان برای ایستگاه های آتشنشانی خریداری شده و تعدادی از این ایستگاه ها و خودروهای آتش نشانی طی تفاهمنامه در طول ادوار مختلف و بنا به اعلام نیاز، به سازمان آتشنشانی واگذار شده است تا در مواقع اضطرار و نیاز به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی خدمت رسانی کنند.

تجهیزات اطفای حریق شهرک های صنعتی یزد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد تصریح کرد: برای اطفا حریق در کمترین زمان، تاکنون ۲۹۰ شیر آتشنشانی به ارزش ۱۷ میلیارد تومان خریداری و در شهرکها و نواحی صنعتی استان نصب شده است که در زمان وقوع حادثه می توان از این آنها بهره برد.

فلاح زاده بیان کرد: انجام ممیزی توسط شرکتهای خدماتی شهرکهای صنعتی برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی از دیگر اقدامات بوده و نسبت به تهیه شناسنامه ایمنی و ارائه توصیه نامه به این واحدها اقدام شده است و حتی ممیزی توسط واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد انجام شده و در همین ساری جاری گزارش عدم انطباق به واحدهای مذکور نیز ارسال شده است.

وی با اشاره به الزام حضور کارشناس HSEE در کلیه قراردادهای عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی استان عنوان کرد: خوشبختانه بانک اطلاعات کارشناسان فعال حوزه HSEE شرکتهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی ایجاد شده است و همچنین برای شفافیت در وضعیت واحدهای صنعتی و میزان خطرپذیری آن ها با کمک سازمان صمت استان، سامانه اطلاعات HSEE واحدهای صنعتی طراحی شده که آماده بارگذاری اطلاعات واحدها است.

احداث درمانگاه مجهز به آمبولانس در شهرک ها

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با بیان اینکه تاکنون سه درمانگاه مجهز به آمبولانس در شهرکهای صنعتی یزد، جهان آباد و فولاد ایجاد شده است تاکید کرد: با همراهی واحدهای صنعتی کارگروه ایمنی برای واحدهای هیدروکربنی منطقه ویژه اقتصادی یزد تشکیل شده که بعد از تشکیل این کارگروه بر اساس تصمیماتی که گرفته شده دیگر شاهد هیچگونه حادثه ای در این واحدها نبوده ایم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته سه جانبه ایمنی با حضور شرکت شهرکهای صنعتی، اداره کل صنعتف معدن و تجارت و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: تاکنون برای بیش از ۳۶ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی برای واحدهای صنعتی استان و همچنین تورهای تعالی مدیریت حریق برای صنایع هیدروکربنی و دارای مخازن شیمیایی با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی یزد برگزار شده است.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha