۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
حماس مذاکره درباره توافق جدید را رد کرد

حماس مذاکره درباره توافق جدید را رد کرد

اسامه حمدان، از مسئولان جنبش حماس گفت: مسئولیت میانجی‌گران فقط ارائه پیشنهاد نیست، بلکه آنها باید در عرصه سیاسی، اجرای پیشنهادها را تضمین کنند.

به گزارش بازار به نقل از تلویزیون المنار، یکی از مسئولان جنبش حماس تاکید کرد این جنبش، مذاکره درباره توافق جدید را نمی‌پذیرد و میانجی‌ها باید رژیم صهیونیستی را به اجرای توافق قبلی ملزم کنند.

اسامه حمدان در مصاحبه با این شبکه گفت: تلاش میانجی‌ها برای آتش بس در غزه با آزمون روبروست و باید دشمن را به پایبندی به پیشنهاد قبلی وادار کنند.

حمدان افزود: پافشاری آمریکا و رژیم صهیونیستی بر پیش شرط‌های مربوط به مذاکره، منطقه را به سوی آینده نامعلومی سوق خواهد داد که بدون شک به سود محور مقاومت خواهد بود و به منافع راهبردی آمریکا ضربه خواهد زد.

وی خاطر نشان کرد: ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم که توافق جزئی صورت گیرد. توافقنامه از جمله تبادل اسیران باید کامل باشد. مقاومت همچنان قدرتمند است و ملت فلسطین به ایستادگی ادامه می‌دهد و برگ‌های برنده‌ای در اختیار دارد. همچنین محور پشتیبان مقاومت در برابر اشغالگران در صحنه حضور دارد. مسئولیت میانجی‌ها فقط ارائه پیشنهادها نیست، بلکه در عرصه سیاسی، میانجی‌ها همچنین باید اجرای پیشنهادها را تضمین کنند.

اسامه حمدان درباره انتخاب شدن یحیی السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: نخستین بار است که رئیس حماس با اجماع آرا انتخاب می‌شود و حامل پیام قوی برای اشغالگران است که با وجود شدید بودن ضربه‌ای که حماس با ترور اسماعیل هنیه رئیس آن دریافت کرد، اما انسجام جنبش حماس بیشتر و محکم‌تر شده است. پیام این انتخاب برای دشمن آن است که امروز کسی رهبری حماس را برعهده دارد که عملیات طوفان الاقصی را در عرصه میدانی به صورت مستقیم هدایت می‌کند، یعنی حماس، از گزینه مقاومت به عنوان تنها گزینه راهبردی برای آزادی فلسطین پیروی خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha