۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
آتش سوزی ترانس‌ها عامل قطعی کوتاه مدت برق در یزد است
معاون شرکت توزیع برق یزد:

آتش سوزی ترانس‌ها عامل قطعی کوتاه مدت برق در یزد است

یزد- جلیلی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق یزد علت قطع و نوسانات برق در استان را افزایش مصرف و آتش سوزی ترانس‌های برق در برخی از مناطق اعلام کرد.

محمد جواد جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره قطع و نوسان برق در برخی از مناطق شهر یزد و اردکان اظهار کرد: این اتفاق با توجه به گرمای شدید هوا و مصرف بسیار بالای برق در استان و به دنبال آن ضرورت نگهداری از تجهیزات و تاسیسات گسترده صنعت برق شامل شبکه ها و خطوط انتقال شاهد این نوسانات هستیم.

وی ادامه داد: با افزایش مصرف برق، فشار سنگینی به تاسیسات برق وارد می شود که با شبکه را با مشکل مواجه می کند یا ترانس های برق دچار سوختگی می شوند. گاهی ممکن است کلید هایی که روی این ترانس ها تعبیه شده دچار سوختگی شده و باید تعویض شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان یزد با تاکید بر اینکه همکاران شرکت توزیع برق در این شرایط گرم حداکثر تلاش خود را برای پایداری شبکه و جابجایی ترانس ها یا کلیدهای آسیب دیده دارند تا قطعی و نوسانات به حداقل برسد.

وی درباره امکان اطلاع رسانی قبل از قطع برق اظهار کرد: این قطعی ها واقعا پیش بینی نشده و ناخواسته است اما تلاش می شود در کمترین زمان نسبت به اتصال مجدد اقدام شود.

جلیلی تاکید کرد: همشهریان با رعایت اصول مصرف می توانند در کاهش خاموشی ها نقش ایفا کنند از طرفی تجهیزات مورد نیاز از جمله ترانس ها نیز به صورت آماده در دسترس است تا در مواقع آسیب در کوتاه ترین زمان ممکن تعویض شوند.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha