۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
خنک کردن حیاط خلوت در تابستان با ۶ روش کاربردی!

خنک کردن حیاط خلوت در تابستان با ۶ روش کاربردی!

با افزایش دما در فصل تابستان و گرم شدن بیش از حد هوا، ممکن است خیلی از شما نتوانید در حیاط خلوت خود به اندازه فصل های دیگر لذت ببرید.

به گزارش بازار، با افزایش دما در فصل تابستان و گرم شدن بیش از حد هوا، ممکن است خیلی از شما نتوانید در حیاط خلوت خود به اندازه فصل های دیگر لذت ببرید. این در حالی است که وجود درختان و فضای سبز حیاط خلوت، خیلی از افراد را به وقت گذراندن در حیاط خلوت مشتاق می کند. در این شرایط، چگونه می توانیم به خنک کردن حیاط خلوت در تابستان کمک کنیم تا بتوانیم در عین گرم بودن هوا، اوقات خوشی را در آنجا بگذرانیم؟ روش های مختلفی برای خنک کردن حیاط خلوت وجود دارند که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم. 

راهکارهای خنک کردن حیاط خلوت در تابستان

در این قسمت برخی از بهترین و موثرترین روش هایی که می توانید برای خنک کردن فضای باز و حیاط خلوت در فصل تابستان از آنها استفاده کنید را نام می بریم. شما می توانید با توجه به میزان اثربخشی و شرایط حیاط خلوت خود، یکی از آنها را انتخاب کرده و برای خنک کردن فضای مورد نظر از آنها استفاده نمایید.

ساخت استخر در حیاط خلوت

ساخت استخر یکی از بهترین و موثرترین روش هایی است که می تواند به خنک کردن حیاط خلوت شما کمک بسیار زیادی کند. اگر بودجه زیادی برای انجام این کار ندارید، می توانید از استخرهای کوچک استفاده کنید. به طور کلی، زمانی که نسیم کمی هم می وزد و از روی استخر و آب خنک آن عبور می کند، باعث خنک شدن هوا می شود. به همین دلیل شما می توانید در هوای گرم هم اوقات خوشی را در کنار استخر بگذرانید و از هوای مطلوب لذت ببرید.

طراحی آبنما در حیاط خلوت

روش دیگری که علاوه بر خنک کردن حیاط خلوت باعث زیبا شدن محیط آن می شود، استفاده از آبنما است. با طراحی یک آبنمای زیبا و کوچک، شما می توانید به خنک کردن حیاط خلوت خود در روزهای گرم تابستانی کمک کنید. طرح های مختلف آبنما وجود دارند که شما می توانید با توجه به دکوراسیون حیاط خلوت و سلیقه خود، یکی از آنها را انتخاب نمایید.

نحوه عملکرد آبنما نیز مانند استخر است. به این صورت که هوا و باد گرم از روی آب موجود در آبنما عبور کرده و باعث خنک شدن هوا می شود و نسیم خنکی در حیاط خلوت می وزد. آبنماهای کوچک و بزرگ متعددی وجود دارند که شما می توانید بسته به میزان بودجه خود، از آنها در حیاط خود استفاده کنید. 

استفاده از سایه بان

زمانی که شما در حیاط خلوت سایه ایجاد می کنید و از تابش مستقیم نور گرم خورشید در تابستان جلوگیری می کنید، می توانید به خنک شدن هوا کمک بسیار زیادی کنید. به منظور انجام این کار، استفاده از سایه بان می تواند گزینه خیلی مناسبی باشد. به خصوص که می توانید در قسمت هایی از حیاط خلوت که بیشتر اوقات خود را در آنجا سپری می کنید، سایبان طراحی کنید.

اگرچه سایه بان می تواند از تابیدن مستقیم نور خورشید در حیاط خلوت جلوگیری کند، اما مطمئناً به تنهایی نمی تواند باعث کاهش دمای حیاط خلوت شود و باید از روش های دیگری نیز برای خنک کردن این محیط استفاده کنید. به همین دلیل می توانید علاوه بر استفاده از سایه بان های با کیفیت، از روش های دیگر نیز استفاده کنید تا حیاط خلوت شما به محیطی کاملاً خنکی و آرامش بخش در فصل تابستان تبدیل شود. 

استفاده از پنکه مه پاش

استفاده از پنکه مه پاش

روش کاربردی دیگر برای خنک کردن حیاط خلوت در تابستان که تاثیر فوق العاده زیادی دارد، استفاده از پنکه مه پاش است. پنکه مه پاش با کاربرد بسیار بالا و قیمت مناسب، به خنک کردن فضای باز و حیاط خلوت در فصل تابستان کمک بسیار زیادی می کند. نحوه عملکرد پنکه مه پاش هم به این صورت است که قطرات درشت آب را به ذرات بسیار ریز مانند مه و بخار خنک تبدیل می کند و با پرتاب کردن آن در محیط، به خنک کردن محیط کمک می کند.

نکته مثبت درباره پنکه مه پاش این است که انرژی خیلی کمی مصرف می کند و شما می توانید با کمترین هزینه ممکن، حیاط خلوت خود را خنک کنید. علاوه بر این، پنکه مه پاش نسبت به لوازم سرمایشی دیگر هم می تواند برای فضای باز کاملا مناسب باشد و همچنین باعث زیبا شدن حیاط خلوت شما نیز می شود.

در نتیجه، می توانید لذت بسیار زیادی از گذراندن وقت در حیاط خلوت ببرید و احساس آرامش کنید. به علاوه، با استفاده از پنکه مه پاش همه گرد و غبار، آلودگی ها، بوی نامطبوع و حتی حشرات موذی و مزاحم نیز از حیاط خلوت دور می شوند. 

به کار بردن گیاهان زیاد

وجود درختان و گیاهان در حیاط خلوت باعث ایجاد سایه طبیعی و همچنین خنک شدن هوا می شود. علاوه بر این، شما می توانید از آرامش بسیار زیاد درختان و گیاهان لذت ببرید. برخی از درختان به گونه ای رشد می کنند که مانند پرچین هایی در حیاط خلوت می شوند و همزمان با رشد کردن و بلند شدن، مانند سایبان به صورت طبیعی باعث خنک شدن محیط می شوند.

به کار بردن گیاهان زیاد برای خنک کردن حیاط خلوت در تابستان

برای کاشتن گیاهان در حیاط خلوت، بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که حالت پیچ خورده دارند و بین آنها فضای خالی زیادی دیده نمی شود. با انجام این کار، نور خورشید از این فضای خالی رد نشده و به صورت کاملاً یکنواخت، در حیاط خلوت سایه می افتد. 

عدم استفاده از رنگ های تیره

مطمئناً وقتی که شما در حیاط خلوت اوقات زیادی را سپری می کنید، دوست دارید که در این قسمت از منزل خود از میز و صندلی هایی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی روی آنها بنشینید. در این شرایط، باید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که برای انتخاب میز و صندلی و حتی گلدان های گل های خود، از رنگ های تیره استفاده نکنید. در عوض، استفاده از رنگ های روشن و به خصوص سفید، می تواند گزینه خیلی خوبی برای زیبا شدن طراحی حیاط خلوت و همچنین خنک شدن محیط باشد.

رنگ های تیره نور خورشید را به خود جذب می کنند و باعث داغ شدن محیط می شوند. این در حالی است که رنگ های روشن و به خصوص سفید با منعکس کردن نور خورشید، احساس خنک تری در شما به وجود می آورند.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha