۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۳
حمله اوکراین به بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا

حمله اوکراین به بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا

یوگنی بالیتسکی فرماندار منطقه زاپوروژیا روسیه اعلام کرد بمباران شهر انردوگار بدست نیروهای اوکراینی باعث آتش‌سوزی در برج خنک‌کننده نیروگاه زاپوروژیا شده است.

به گزارش بازار، به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد کارشناسان آژانس صدای چند انفجار را شنیده و بلند شدن دود را از نیروگاه هسته ای زاپوروژیا مشاهده کردند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: آژانس، گزارشی در مورد آثار این حمله به نیروگاه هسته ای زاپوروژیا دریافت نکرده است.

نیروگاه هسته ای زاپوروژیا ، کارشناسان را از حمله پهپادی به سیستم های خنک کننده خود مطلع کرد.

مسئول نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا از خاموش کردن آتشی که در نتیجه حمله پهپادی اوکراین رخ داد بدون اینکه تاثیری بر فعالیت این نیروگاه داشته باشد، خبر داد.

یوگنی بالیتسکی فرماندار منصوب روسیه در شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد بمباران شهر انردوگار توسط نیروهای اوکراینی باعث آتش‌سوزی در برج خنک‌کننده این نیروگاه شده است.

نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا به شمار می‌رود از مارس ۲۰۲۲ در اختیار نیروهای روس قرار دارد.

تهاجم اوکراین به روسیه برای ششمین روز ادامه یافت. این تهاجم به دلیل استفاده از واحدهای نظامی اوکراین در خاک روسیه بی سابقه بوده است.

زاخارووا: به حملات اوکراین پاسخ سختی می دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید: حملات موشکی و پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه در روزهای اخیر با هدف تخریب و نابودی زیرساخت‌های غیرنظامیان انجام شد و علنا ماهیت تروریستی داشت.

پاسخ سخت نیروهای مسلح روسیه زیاد طول نخواهد کشید.

آژانس بین المللی انرژی اتمی: ایمنی و امنیت نیروگاه زاپوریژیا به خطر نیفتاده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد آتش سوزی در نیروگاه هسته‌ای راپوریژیا در جنوب اوکراین ظاهرا خطری برای ایمنی و امنیت این نیروگاه ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری یونیوز، آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد کارشناسان این نهاد بین المللی پس از چند انفجار در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، شاهد خارج شدن دود سیاه غلیظ از بخش شمالی این نیروگاه بودند.

در این بیانیه آمده است هیچ گزارش درمورد به خطر افتادن ایمنی و امنیت نیروگاه زاپوریژیا منتشر نشده است.

کد خبر: ۲۹۹٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha