شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً جستجوهای مرتبط با اکانت دونالد ترامپ را محدود کرده است

شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً جستجوهای مرتبط با اکانت دونالد ترامپ را محدود کرده است

گزارشی تازه نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً کاری کرده است که پست‌های ترامپ در حالت عادی در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شود.

به گزارش بازار، به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی ایکس (X) که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، جستجو برای پست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کاندید انتخابات پیش‌رو، را محدودتر کرده است. ترامپ بعد از خرید توییتر یا ایکس فعلی توسط ایلان ماسک مجدداً به این شبکه اجتماعی برگشته است.

به گزارش نشریه Mediaite، شبکه اجتماعی ایکس امکان جستجوی پست‌های منتشرشده در اکانت دونالد ترامپ را از بخش جستجوی خود حذف کرده است؛ بنابراین اگر کاربران بخواهند توییت‌های ترامپ را بخوانند باید مستقیماً به اکانت او مراجعه کنند. البته ایکس همچنان به کاربران اجازه می‌دهد تا با تایپ آیدی اکانت ترامپ و نوشتن عبارت موردنظر، برخی از پست‌های او را بیابند.

محدودکردن دسترسی به پست‌های ترامپ احتمالاً عمدی است

برای مثال، اگر شما بخواهید پست‌های دونالد ترامپ در مورد بیماری کووید را بخوانید، باید عبارت «from:realDonaldTrump COVID» را در این شبکه اجتماعی جستجو کنید. درحالی‌که با جستجوی این عبارت انتظار می‌رود که تمام پست‌های ترامپ در مورد کووید ظاهر شود، اما در حقیقت این‌طور نیست و فقط منتخبی از پست‌ها در این زمینه به کاربر نشان داده می‌شود. این توییت‌ها حتی براساس ترتیب زمانی نیز ظاهر نمی‌شوند.

هنوز مشخص نیست که چرا دسترسی کاربران به پست‌های دونالد ترامپ محدودتر شده است. باتوجه‌به دوستی ترامپ و ایلان ماسک و اعلام حمایت عمومی ماسک از ترامپ برای انتخابات آینده، این حرکت بسیار عجیب به نظر می‌رسد. سایر اکانت‌هایی که پیش‌ازاین تعلیق شده بودند، مانند اکانت «الکس جونز»، بدون هیچ محدودیتی قابل‌جستجو هستند.

نشریه Mediaite به نقل از یک مهندس نرم‌افزار اعلام کرده است که این محدودیت احتمالاً به‌صورت عمدی و توسط خود شبکه اجتماعی ایکس روی اکانت ترامپ اعمال شده است؛ زیرا این مشکل برای سایر اکانت‌هایی که پیش‌تر تعلیق و مجدد بازگردانی شده بودند، دیده نمی‌شود. شبکه اجتماعی ایکس هنوز به‌صورت رسمی واکنشی به این موضوع نشان نداده است. اعمال این محدودیت روی اکانت دونالد ترامپ درحالی رخ می‌دهد که ایلان ماسک پیش‌تر گوگل را به علت دستکاری نتایج جستجو به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده بود.

کد خبر: ۲۹۹٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha