۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
۶۳ تانکر آبرسانی در پایانه‌های مرزی مستقر شد

۶۳ تانکر آبرسانی در پایانه‌های مرزی مستقر شد

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به آخرین وضع آبرسانی به زائران اربعین در شهرهای عراق، به تشریح اقدامات مهم این شرکت برای سهولت و دسترسی آسان به آب شرب زائران اربعین پرداخت.

به گزارش بازار، «هاشم امینی» با بیان اینکه تأمین پایدار آب شرب و بهداشت زائران اباعبدالله الحسین (ع) و اطمینان از کیفیت آن راهبرد اصلی این شرکت است، گفت: در هفت پایانه مرزی استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی تعداد ۲۶۰ چشمه حمام و ۶۴۰ انشعاب فاضلاب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تعداد ۶۳ تانکر سیار هم در این هفت پایانه مرزی جانمایی شده است که این تانکرها می‌توانند روزانه ۱۲۵۳ مترمکعب آب آشامیدنی در اختیار زائران قرار دهند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه این خدمت‌رسانی در شهرهای عراق مانند سال‌های گذشته ادامه دارد، بیان کرد: ۸۵۰ چشمه حمام در چهار شهر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا آماده شده است و علاوه بر این ۲۶۵۰ متر خط لوله کمکی به دو شهر کربلا و نجف انجام شده است.

امینی ادامه داد: تلاش شده است تا زائران اربعین حسینی در کشور عراق هم بتوانند به‌راحتی دسترسی مناسبی به آب شرب و هم به استحمام و سرویس بهداشتی داشته باشند.

وی از استقرار ۲۵ دستگاه تانکر آبرسانی در شهرهای کربلا و نجف خبر داد و گفت: شست‌وشوی ۲۷هزار متر شبکه فاضلاب و ۳۷۰۰ مورد کلرسنجی و ۳۳۰ مورد آزمایش کیفیت آب از دیگر اقدامات این شرکت در کشور عراق به شمار می‌رود.

به گفته مدیرعامل آبفای کشور بیش از ۲۲۰ نیروی عملیاتی آبفا در شهرهای مختلف عراق برای خدمت‌رسانی به زائران حضور دارند.

کد خبر: ۲۹۹٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha