۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
صلاحیت وزرای پیشنهادی از فردا در کمیسیون‌های مجلس بررسی می‌شود
قالیباف:

صلاحیت وزرای پیشنهادی از فردا در کمیسیون‌های مجلس بررسی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی درباره روند بررسی برنامه‌ و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم ارائه داد.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و بعد از اعلام وصول اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: بعد از ظهر امروز (یکشنبه)، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی طبق دستور قبلی جلسات خود را برگزار می‌کنند.

وی بیان کرد: جلسات کمیسیون‌ها برای بررسی برنامه وزرای پیشنهادی از فردا صبح و بعد از ظهر و بر اساس جداول پیش‌بینی شده تشکیل می‌شود. نمایندگان حتماً به جدول پیش‌بینی شده برای حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها پایبند باشند تا وزرا بتوانند در تمام کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند و تا آخر هفته بررسی‌ها به صورت کامل انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بررسی کمیسیون‌ها تا شنبه هفته آینده ادامه یابد، درباره برگزاری جلسات علنی برای رأی اعتماد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قالیباف در ادامه، اظهار کرد: از فردا فقط وزرای پیشنهادی و نمایندگان و کارشناسان همراه وزرا می‌توانند در مجلس حضور پیدا کنند که متشکل از یک معاون پارلمانی و دو نفر کارشناس است و غیر از این، به هیچ فردی اجازه حضور در مجلس شورای اسلامی داده نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: جلسات کمیسیون‌ها از ۸ صبح تا ۸ شب برگزار می‌شود، لذا اگر نمایندگان خواستند خارج از کمیسیون‌ها با وزرا جلسه داشته باشند، باید این زمان را در نظر داشته باشند. البته مجلس از بعد از اذان صبح تا ۱۲ شب آمادگی حضور وزرا و برگزاری جلسات نمایندگان را دارد و ضرورتی ندارد نمایندگان خارج از مجلس شورای اسلامی با وزرا جلسه تشکیل دهند و در مجلس همه امکانات پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۲۹۹٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha