تولید آیفون ۱۶ آغاز شد؛ جذب ۵۰ هزار کارگر جدید توسط فاکسکان

تولید آیفون ۱۶ آغاز شد؛ جذب ۵۰ هزار کارگر جدید توسط فاکسکان

اپل درحال آماده‌شدن برای عرضه سری آیفون ۱۶ در پاییز امسال است و دوره اوج تولید گوشی‌های این شرکت بین آگوست و دسامبر محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، با توجه به اینکه گوشی‌های آیفون از زمان عرضه اولیه در ماه سپتامبر تا فصل کریسمس با افزایش تقاضا روبه‌رو می‌شوند، فاکسکان هر ساله کارگران فصلی استخدام می‌کند. البته امسال اپل یک گام فراتر رفته است و میزان عرضه برنامه‌ریزی‌شده برای دستگاه‌های خود را برای این دوره ۱۰ درصد افزایش داده تا به حدود ۹۰ میلیون دستگاه برسد و به‌همین دلیل، فاکسکان کارگران جدیدی را استخدام کرده است.

افزایش حقوق و دستمزد کارکنان خط تولید آیفون ۱۶

علاوه‌بر استخدام ۵۰ هزار نیروی جدید توسط فاکسکان، اپل دستمزد ساعتی کارگران خط تولید را به ۲۵ یوان (معادل ۳.۴۹ دلار) افزایش داده است. همچنین پاداش ورودی نیز از ۶۰۰۰ یوان (۸۳۷ دلار) به ۷۵۰۰ یوان (۱۰۴۷ دلار) افزایش یافته است.

در سال جاری شایعاتی وجود داشت که ادعا می‌کرد اپل قصد دارد مونتاژ آیفون را با توجه به درگیری سیاسی بین ایالات متحده و چین، به هند منتقل کند. حتی درباره جابه‌جایی فاکسکان هم گزارش‌هایی منتشر شده بود. حالا طبق این گزارش، به‌نظر می‌رسد که برای آیفون ۱۶ هم هر دو شرکت مشتاق هستند که همکاری خود را طبق معمول ادامه دهند.

همچنین در ماه‌های گذشته مشخص شده بود که فاکسکان قصد دارد بیشتر روی کارخانه ژنگژو خود سرمایه‌گذاری کند. هم‌اکنون یک مرکز تولید آزمایشی برای خودروهای برقی در این شهر درحال ساخت است.

بااین‌وجود، هنوز مشخص نیست که آیا انتقال تولیدات اپل به هند از برنامه‌ها خارج شده است یا خیر.

درباره گوشی‌های سری آیفون ۱۶ اخیراً گفته شده بود که اپل تولید انبوه نمایشگر نسل بعدی آیفون‌های خود را شروع و این وظیفه را به شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ محول کرده است. درباره زمان معرفی این دستگاه‌ها نیز گفته شده بود که اپل ممکن است امسال گوشی‌های خود را کمی زودتر معرفی کند و شاید در ۲۰ شهریورماه شاهد معرفی رسمی از سری آیفون ۱۶ باشیم.

کد خبر: ۲۹۹٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha