۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
تئوریزه کردن توقف نهضت ملی مسکن شروع شد | بازگشت به عصر افتخار به نساختن مسکن؟!

تئوریزه کردن توقف نهضت ملی مسکن شروع شد | بازگشت به عصر افتخار به نساختن مسکن؟!

روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان یکی از رسانه‌های اصلی حامی مسعود پزشکیان، ادعاهایی درباره نهضت ملی مسکن مطرح و تلاش کرده ادامه اجرای آن را غیرممکن نشان دهد.

به گزارش بازار، این روزنامه با جمع زدن هزینه‌های آماده‌سازی زمین و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن و بیان رقم غیرواقعی ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۱.۸ میلیون واحد در حال ساخت نهضت ملی مسکن، اینگونه وانمود کرده که دولت پزشکیان قادر به تامین مالی این طرح نخواهد بود.

ایراد تحلیل دنیای اقتصاد این است که آورده نقدی متقاضیان را به حساب نیاورده، ضمن اینکه کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن را (که حکم قانون هم هست) به حساب نبود اعتبار تلقی کرده است. این در حالی است که بانک‌ها منابع کافی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن دارند و اگر همچون دولت سیزدهم پیگیری جدی صورت بگیرد، این اتفاق رخ خواهد داد.

مشخص است که مطالبی همچون گزارش امروز دنیای اقتصاد، با هدف تئوریزه کردن و زمینه‌سازی توقف نهضت ملی مسکن در دولت پزشکیان است.

بدین ترتیب نزدیک به ۲ میلیون خانوار مستاجری که در دولت رئیسی برای خانه‌دار شدن امیدوار شده بودند، همچنان باید درد مستاجری را بکشند ضمن اینکه پول‌هایی که این خانوارها در ۲ سال گذشته برای ساخت مسکن، واریز شده نیز به جیب دولت پزشکیان خواهد رفت.

کد خبر: ۲۹۹٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha